Μελέτη Περιβάλλοντος (Προσχολική)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

«Σύννεφα, ήλιος ή βροχή πάνω απ’ το σπίτι μου ή σε όλη τη γη;»

40 λεπτά

Ψυχολογικής και γνωστικής προετοιμασίας

 

Δραστηριότητα 1

Λογισμικό: youtube.com δικτυακό περιβάλλον διαμοιρασμού αρχείων

Σκοπός: Η ανίχνευση των πρότερων γνώσεων των παιδιών σχετικά με τον καιρό, τις καιρικές συνθήκες και την ιδιαίτερη ορολογία που χρησιμοποιείται.

Δραστηριότητα: Η Νηπιαγωγός εκμεταλλευόμενη τις καθημερινές ερωτήσεις των παιδιών για το εάν θα βρέξει και αν θα μπορέσουν να βγουν διάλειμμα ,τα παροτρύνει να παρακολουθήσουν ένα δελτίο της ΕΜΥ στο youtube.com για να πληροφορηθούν για τον καιρό της επόμενης μέρας. Αφού ολοκληρωθεί η προβολή του βίντεο, η νηπιαγωγός καταγράφει τις απορίες των παιδιών για τις ιδιαίτερες έννοιες που χρησιμοποιήθηκαν από την παρουσιάστρια του καιρού: θερμοκρασία, μποφόρ, άνεμοι, ηλιοφάνεια, νεφώσεις.

Δραστηριότητα 2

Λογισμικό: Εννοιολογικής χαρτογράφησης kidspiration

Σκοπός: Η καταγραφή των όρων που δεν γνωρίζουν τα παιδιά και που θα συμπεριληφθούν στη διδασκαλία.

Δραστηριότητα: Η νηπιαγωγός με τη βοήθεια του λογισμικού εννοιολογικής χαρτογράφησης δημιούργησε ένα ιστόγραμμα με θέμα τον καιρό. Εξακτίνωσε τις έννοιες που δυσκόλεψαν τα παιδιά κατά τη διάρκεια της πρώτης δραστηριότητας και που στη συνέχεια θα αξιοποιηθούν στη διδασκαλία.

Δελτίο της ΕΜΥ

Ιστόγραμμα με θέμα τον καιρό

Δημιουργός Σεναρίου: Αγγελική Κοκκώνη (Εκπαιδευτικός)