Γαλλική Γλώσσα (Γυμνάσιο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Ensemble on va plus loin !

45 λεπτά

Heureusement, on parle français!

Φύλλα Εργασίας

Ο Σωτήρης και η Αγάπη παίρνουν ένα mail από τους φίλους τους Malala και Aziz που κατοικούν στο Μάλι με τους οποίους αλληλογραφούν στα γαλλικά όπου τους ανακοινώνεται η απόφαση της οικογένειάς τους να μεταναστεύσουν στην Ελλάδα λόγω σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στη χώρα τους μαζί με άλλους συμπατριώτες τους.

Δραστηριότητα 1:  Στοχεύει στον εντοπισμό της χώρας του Μάλι  καθώς και τον εντοπισμό της τοποθεσίας των γαλλόφωνων χωρών. Πριν την αναζήτηση, μπορείτε να ανοίξετε μία συζήτηση κάνοντας ένα remue-méninges σχετικά με τις γαλλόφωνες χώρες. Ρωτήστε τους μαθητές "Σε ποιες χώρες μιλάνε γαλλικά και γιατί; Σε ποιες ηπείρους; Που βρίσκεται το Μαλί; Με ποιες χώρες συνορεύει; Με ποια μέσα μεταφοράς μπορούν οι φίλοι τους να ταξιδέψουν μέχρι την Ελλάδα; Ποιες θάλασσες θα διασχίσουν. Μπορείτε να επεκτείνετε τη δραστηριότητα ψάχνοντας πληροφορίες για τη χώρα  στο wikipedia.

Δραστηριότητα 2: Οπτική δραστηριότητα γνωστικού στόχου (μέσα μεταφοράς) και δραστηριότητα διαμεσολάβησης (περιγράφω μια διαδρομή).Δίνεται στους μαθητές φύλλο εργασίας 1 με σκοπό τη σωστή χρήση των προθέσεων, των χωρών και των πόλεων.Στη συνέχεια  περνάνε στη δραστηριότητα της διαμεσολάβησης. Οι μαθητές μπορούν να εργαστούν είτε ομαδικά είτε ατομικά παρουσιάζοντας τη διαδρομή με το δικό τους τρόπο.Επιλέγεται η πιο πρωτότυπη περιγραφή.

Δραστηριότητα 3:  Οι μαθητές διαβάζουν προσεκτικά το mail που  έχει σταλεί από τη Malala και τον Aziz όπου υπάρχουν όλες οι πληροφορίες σχετικά με την άφιξή τους στην Ελλάδα, παρατηρούν και περιγράφουν τον Aziz και στη συνέχεια περνάνε σε παιγνιώδη αξιολόγηση επίτευξης του στόχου (κατανόηση πολλαπλής επιλογής).

Δραστηριότητα 4: Οι τέσσσερις φίλοι ετοιμάζονται να ανταλλάξουν mail όπου θα κάνουν την πλήρη περιγραφή τους (παρουσιάζομαι ) όπως και τα ρούχα που θα φοράνε την μέρα της συνάντησης τους ( περιγράφω την ενδυμασία μου) έτσι ώστε να αναγνωρίσουν εύκολα ο ένας τον άλλο.Για την κατανόηση των πρωταγωνιστών του σεναρίου προτείνεται το φύλλο εργασίας 3.Στη συνέχεια οι μαθητές δουλεύουν στο φύλλο εργασίας 2 σχεδιάζοντας τη Malala σύμφωνα με την περιγραφή που έχουν λάβει ο Σωτήρης και η Αγάπη.Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε και για τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές.Επιμένουμε στα πολιτιστικά στοιχεία που πρέπει να αξιοποιηθούν π.χ στοιχεία εθνικότητας (σημαία κ.ά) και ενδιαφερόντων π.χ. μουσική ( κιθάρα κ.ά.)

Δραστηριότητα 5 : Η Αγάπη κάνει έναν κατάλογο με τα απαραίτητα σχολικά είδη που η Malala και ο Aziz θα χρειαστούν για την καινούργια σχολική χρονιά (λεξιλόγιο σχολικών ειδών ).   Παρουσίαση του βασικού λεξιλογίου  και του οριστικού άρθρου. Μετά την παρουσίαση των παραδειγμάτων οριστικού άρθρου, εκμαιεύστε από τους μαθητές με επαγωγικό τρόπο τους κανόνες του γραμματικού φαινομένου. Μην ξεχάσετε να επισημάνετε την ανυπαρξία του ουδέτερου άρθρου. Παιγνιώδης δραστηριότητα εμπέδωσης λεξιλογίου και οριστικού άρθρου( θεματικό λεξιλόγιο σχολικών ειδών, άρθρα, παιγνιώδης αξιολόγηση-jeu du pendu).Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και φτιάχνουν τον κατάλογο των σχολικών ειδών που θα χρειαστούν οι φίλοι τους προσέχοντας να μην τους λείψει τίποτα. Επιλέγεται η ομάδα που έχει  καταρτίσει τον πληρέστερο κατάλογο. 

Ως κυρίαρχος τρόπος επεξεργασίας των δραστηριοτήτων προτείνεται το ''παιχνίδι ρόλων''. Οι μαθητές λαμβάνουν το ρόλο ενός εκ των τριών παιδιών (Αγάπη, Σωτήρης, φίλος που θέλει να τους βοηθήσει). Μπορείτε να δώσετε όποιο όνομα και χαρακτήρα θέλετε στο ρόλο ''φίλος'' ή απλά ο κάθε μαθητής  να ενσαρκώσει τον εαυτό του. Σε κάθε δραστηριότητα προτείνεται να αλλάζουν οι ρόλοι ανά μαθητή έτσι ώστε να συμμετέχουν όσο το δυνατό περισσότεροι εκπαιδευόμενοι.Προϋποθέσεις υλοποίησης της παρούσας φάσης αλλά και των υπόλοιπων δύο που ακολουθούν αποτελεί η εξοικείωση των μαθητών με βασικές δεξιότητες χρήσης η/υ. 

 

 

Carte de la Francophonie

Διευκρίνιση: 
Παρατήρησε το χάρτη της Γαλλοφωνίας, εντόπισε τη χώρα του Μάλι και βρες πληροφορίες γι αυτήν.

Voilà le voyage que Malala et Aziz vont faire, c'est long!

Διευκρίνιση: 
Παρατήρησε στο χάρτη τη διαδρομή που θα κάνει η Malala με την οικογένειά της.Προσπάθησε να την εξηγήσεις σε ένα Γάλλο φίλο σου.

Le mail de Malala et d' Aziz /Question 1

Διευκρίνιση: 
Ο Σωτήρης και η Αγάπη λαβαίνουν ένα mail από τους φίλους τους Malala και Aziz για να ενημερωθούν σχετικά με την άφιξή τους στον Πειραιά. Βοήθησέ τους να καταλάβουν τις πληροφορίες που περιέχει.

Le mail de Malala et d' Aziz /Question 2

Le mail de Malala et d' Aziz / Question 3

Apprenons le vocabulaire des vêtements!

Διευκρίνιση: 
Βοήθησε την Αγάπη και το Σωτήρη να μάθουν το λεξιλόγιο των ρούχων.Έτσι θα μπορέσουν να περιγράψουν τα ρούχα που θα φοράνε τη μέρα της συνάντησης με τη Malala και τον Aziz.

Le matériel scolaire

Διευκρίνιση: 
Η Αγάπη σκέφτεται να κάνει έναν κατάλογο με σχολικά είδη που θα χρειαστούν οι φίλοι τους για τη νέα σχολική χρονιά.Χρειάζεται όμως πρώτα να μάθει το λεξιλόγιο.Βοήθησέ τη να φτιάξει τον κατάλογο.
Δημιουργός Σεναρίου: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΟΡΟΜΒΟΚΗ (Εκπαιδευτικός)