Πληροφορική (Επαγγελματικό Λύκειο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ-ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΙΑ

45 λεπτά

φυλλο εργασιας ΙΙ= μελετάμε τον αλγόριθμο και το

Φύλλα Εργασίας

Σε αυτό το φύλλο εργασίας, μελετάμε τον αλγόριθμο και το «κλειδί» κρυπτογράφησης

Δραστηριότητα 1: (δραστηριότητα ψυχολογικής και γνωστικής προετοιμασίας)

Παρακολουθούμε το βίντεο που αφορά τον κώδικα του Καίσαρα και στη συνέχεια ο καθηγητής εξηγεί στα παιδιά τη μέθοδο κρυπτογράφησης του Καίσαρα και μαζί λύνουν το παράδειγμα. Τώρα μπορούν οι μαθητές να απαντήσουν μόνοι τους στα δυο άλλα παραδείγματα. Μετά παρουσιάζει ο καθηγητής τα αποτελέσματα στον πίνακα.

Δραστηριότητα 2 και 3 :

Με τη δραστηριότητα 2, οι μαθητές πρέπει να λύσουν ένα πρόβλημα. Η λύση του οποίου θα δοδεί μεσω της δραστηριότητας 3. Είναι μια δραστηριότητα εμπέδωσης του γνωστικού αντικειμένου με τη χρήση παιχνιδιού. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι βιωματική για να μπορέσουν οι μαθητές να κατανοήσουν ,την δύσκολη για αυτούς, έννοια του «κλειδιού» κρυπτογράφησης και τη χρησιμότητα του.

Δραστηριότητα 4:

Αρχικά ο καθηγητής πρέπει να κάνει μια αναφορά στη χρήση της κρυπτογραφίας στην καθημερινή μας ζωή. Οι μαθητές έχουν ερευνήσει και έχουν απαντήσει για τη χρήση της κρυπτογραφίας στην καθημερινή μας ζωή, στο φύλλο Ι , δραστηριότητα 2, ερώτηση 6. Άρα μπορεί να ακολουθήσει μια συζήτηση.

Στη συνέχεια απαντούν στην συγκεκριμένη ερώτηση της δραστηριότητας και ο καθηγητής στο τέλος με τη χρήση βιντεοπροβολέα δείχνει τη σωστή απάντηση.

Δραστηριότητα 5:

Αυτή είναι μια μεταγνωστική δραστηριότητα. Οι μαθητές χρησιμοποιούν λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης πχ. Kidspiration για να αναπαραστήσουν τον όρο Κρυπτογραφία.

Δραστηριότητα 6:

Σε αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές θα δημιουργήσουν δικούς τους κώδικες. Ο καθηγητής εξηγεί το παράδειγμα για την κωδικοποίηση του κλειδιού και του μηνύματος και στη συνέχεια οι μαθητές θα κατασκευάσουν τα δικά τους κλειδιά και μηνύματα. Ο καθηγητής θα μαζέψει τα κωδικοποιημένα μηνύματα των ομάδων και θα τα ανταλλάξει ώστε οι ομάδες να αποκωδικοποιήσουν τα μηνύματα των άλλων ομάδων. Θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε μια φανταστική ιστορία ότι είμαστε σε διαφορετικά στρατόπεδα και θέλουμε να ανταλλάξουμε κωδικοποιημένα μηνύματα.

κώδικα του Ιούλιου Καίσαρα

Διευκρίνιση: 
κώδικα του Ιούλιου Καίσαρα
Δημιουργός Σεναρίου: ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΑΘΑΝΑΣΑΚΟΥ (Εκπαιδευτικός)