Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

"Ποιος φοβάται; Όχι εγώ!": Παρέμβαση για την αποτροπή του εκφοβισμού

45 λεπτά

Διάγνωση αρχικών ιδεών-στάσεων για τον εκφοβισμό

Κατά την πρώτη διδακτική ώρα, ο εκπαιδευτικός ενημερώνει τους μαθητές για το θέμα, τους στόχους και τη διαδικασία του μαθήματος και στη συνέχεια τους ομαδοποιεί με βάση τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους, σε ζωγράφους, λογοτέχνες και ηθοποιούς.

Έχοντας ως στόχο να διαγνώσει τις αρχικές ιδέες τους γα την έννοια του σχολικού εκφοβισμού, ζητά από τις τρεις ομάδες να διασπαρθούν στον χώρο της αίθουσας και να προετοιμάσουν την απάντησή τους στο ερώτημα «Ποια περιστατικά που συμβαίνουν με συμμαθητές μπορούν να κάνουν ένα παιδί να φοβάται να έρθει στο σχολείο». Κάθε ομάδα, ανάλογα με τον ρόλο που έχει αναλάβει, ζωγραφίζει ή γράφει ή αναπαριστά με παντομίμα όσα περισσότερα παραδείγματα εκφοβισμού μπορεί να σκεφτεί. Κατά την παρουσίαση των προϊόντων της εργασίας κάθε ομάδας, οι υπόλοιποι μαθητές σημειώνουν τις παρατηρήσεις τους. Ακολουθεί συζήτηση, κατά την οποία τα παιδιά διατυπώνουν τις απόψεις τους για την ένταξη ή μη των περιστατικών που παρουσιάστηκαν στην έννοια του εκφοβισμού. Ο δάσκαλος έχει ρόλο συντονιστή, χωρίς να λαμβάνει θέση επί των απόψεων που εκφέρονται.

Δημιουργός Σεναρίου: ΑΝΝΑ ΜΠΑΦΙΤΗ (Εκπαιδευτικός)