Γερμανική Γλώσσα (Γυμνάσιο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 2 ώρες

(Auch) in meiner Freizeit schütze ich die Umwelt!

45 λεπτά

Κατανόηση γραπτού λόγου

Hinführungsphase (5΄)

1η Δραστηριότητα

Ο εκπαιδευτικός προτείνει κάποια πρωτότυπα χόμπυ στους μαθητές του,  δείχνοντάς τους τρεις εικόνες. Ρωτάει τι είναι αυτό που βλέπουν. Τους παρακινεί να εκφράσουν τις υποθέσεις τους, χρησιμοποιώντας τη γερμανική και την ελληνική γλώσσα. ( Guerilla Gardening-Δραστηριότητα 1, Urban Gardening-Δραστηριότητα 1, Guerilla Stricken-Δραστηριότητα 1)

Präsentationsphase 

2η Δραστηριότητα (5΄)

Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει το κείμενο στους μαθητές. Οι μαθητές διαβάζουν το κείμενο ανά δύο. Ο εκπαιδευτικός δίνει την οδηγία στους μαθητές, ότι δεν χρειάζεται να καταλάβουν το κείμενο κατά λέξη, αλλά να προσπαθήσουν να σχηματίσουν μία άποψη για το περιεχόμενό του (globales Lesen). Έτσι γίνεται μια πρώτη δοκιμή στις επικοινωνιακές στρατηγικές μάθησης. (Alternative Hobbys- Δραστηριότητα 2)

 

3η Δραστηριότητα (2΄)

Οι μαθητές κάνουν την δραστηριότητα 3, επιλέγοντας έναν άλλο τίτλο για το κείμενο. (Βρες τον τίτλο, δραστηριότητα τύπου σωστό- λάθος-Δραστηριότητα 3)

4η Δραστηριότητα (5΄)

Οι μαθητές ξαναδιαβάζουν το κείμενο, με σκοπό να αντλήσουν συγκεκριμένες πληροφορίες (selektives Lesen), και κάνουν ανά δύο τη δραστηριότητα 4  (Welche Hobbys sind im Text? Ποια χόμπυ αναφέρονται στο κείμενο;, ερώτηση πολλαπλής επιλογής-Δραστηριότητα 4)

5η Δραστηριότητα (5΄)

Ο εκπαιδευτικός προτρέπει τους μαθητές να κάνουν ανά δύο την δραστηριότητα 5 (Umweltfreundliche Hobbys, τύπου κάρτες διαλόγου-Δραστηριότητα 5). Οι μαθητές μπορούν να πάρουν βοήθεια από το www.duden.de, de.langenscheidt.com και από την www.wikipedia.de, στα ανάλογα λήμματα ή από άλλο διαδικτυακό λεξικό.

6η Δραστηριότητα (10΄)

Οι μαθητές ξαναδιαβάζουν ανά δύο το κείμενο και προσέχουν πιο πολύ τις λεπτομέρειες (detailliertes Lesen). Κάνουν την δραστηριότητα 6 ( Was passt?, ερώτηση αντιστοίχισης-Δραστηριότητα 6).

 

Abschlußphase- Tranfer (10΄)

7η Δραστηριότητα

Ο εκπαιδευτικός ρωτάει:

Welches Hobby findet ihr interessant? Ποιο χόμπυ βρίσκετε ενδιαφέρον; Οι μαθητές απαντούν στην ερώτηση.

8η Δραστηριότητα

Ο εκπαιδευτικός ρωτάει:

Ist dein Hobby umweltfreundlich? Είναι το χόμπυ σου φιλικό για το περιβάλλον; Οι μαθητές απαντούν στην ερώτηση.

9η δραστηριότητα

Welche Hobbys sind umweltfreundlich? Ποια χόμπυ είναι φιλικά για το περιβάλλον; Οι μαθητές απαντούν και οι απαντήσεις τους συγκεντρώνονται σε έναν "τοίχο" padlet (padlet.com) (παράδειγμα: Εικόνα padlet- Δραστηριότητα 9) . Με βάση αυτές τις σημειώσεις οι μαθητές γράφουν ένα σύντομο κείμενο και το αναρτούν στην πλατφόρμα.

Bewertung (3΄)

Ο εκπαιδευτικός ζητάει να γράψουν οι μαθητές σε "τοίχο" του padlet (https://padlet.com/ "χαρτάκια", για το τι τους άρεσε και τι δεν τους άρεσε στη διδακτική ενότητα.

 

Guerilla Gardening (Δραστηριότητα 1)

Διευκρίνιση: 
https://littlelondonobservationist.wordpress.com/tag/guerilla-gardening/

Urban Gardening (Δραστηριότητα 1)

Guerilla Stricken (Δραστηριότητα 1)

Alternative Hobbys (Δραστηριότητα 2)

Βρες τον τίτλο... (δραστηριότητα 3)

Welche Hobbys sind im Text? Ποια χόμπυ αναφέρονται στο κείμενο; (δραστηριότητα 4)

Umweltfreundliche Hobbys (δραστηριότητα 5)

Was passt? Τι ταιριάζει; Αντιστοίχισε και φτιάξε τις σωστές προτάσεις (Δραστηριότητα 6)

Εικόνα padlet- Δραστηριότητα 9

Δημιουργός Σεναρίου: ΣΟΦΙΑ ΝΙΚΑ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΟΥΛΤΑΝΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΠΕΡΠΕΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (Συντονιστής)