Ιστορία (ΔΕ) (Γενικό Λύκειο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

"Απ’ τη Σμύρνη έρχεστε; Δε δεχόμαστε πρόσφυγες"(Διδώ Σωτηρίου, Ματωμένα χώματα)

20 λεπτά

Ευαισθητοποίηση - συζήτηση για τους πρόσφυγες

Στην παρούσα φάση, παίρνοντας αφορμή από τα πρόσφατα γεγονότα που ταλανίζουν έναν ολόκληρο λαό,αυτόν της Συρίας, συζητούμε με τους μαθητές το προσφυγικό πρόβλημα. Με τη μέθοδο του καταιγισμού των ιδεών επικεντρωνόμαστε στην Μικρά Ασία και στα προβλήματα των προσφύγων του 1922. Γράφουμε λοιπόν στο κέντρο του πίνακα τη φράση "Πρόσφυγες της Μικράς Ασίας" και διαπιστώνουμε τις γνώσεις των μαθητών πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Επίσης διευκρινίζουμε τη σημασία των όρων "μετανάστης" και "πρόσφυγας". 

Στην εικόνα βλέπουμε Σύριους πρόσφυγες. Να περιγράψετε την κατάσταση που βιώνουν δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στα παιδιά.

Διευκρίνιση: 
Σύριοι πρόσφυγες (2015)

Έλληνες πρόσφυγες από τη Σμύρνη (1922). Περιγράψτε τα παιδιά και την κατάσταση που βιώνουν.

Σχόλιο: 
Παρατηρούμε την εικόνα και συγκρίνουμε με την προηγούμενη.

Μετανάστες από την Αφρική. Πώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε ότι πρόκειται για μετανάστες και όχι για πρόσφυγες;

Σχόλιο: 
Παρατηρήστε προσεκτικά την εικόνα δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στο πλήθος .

Να καταγράψετε με τη βοήθεια του λεξικού τις σημασίες των όρων ¨πρόσφυγας" και "μετανάστης"

Διευκρίνιση: 
Η καταγραφή θα γίνει σε κείμενο word και στη συνέχεια θα μετατραπεί σε pdf.
Σχόλιο: 
Εναλλακτικά μπορείτε να αναζητήσετε εικόνες από το google και να δημιουργήσετε ένα αρχείο ppt με διευκρινιστικά των όρων σχόλια.
Δημιουργός Σεναρίου: Αλεξάνδρα Μούρτζη (Εκπαιδευτικός)