Γεωγραφία (ΠΕ) (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 2 ώρες

Ο Πλανήτης μας η Γη - Μέρος Β' (η ημέρα και η νύχτα)

15 λεπτά

Δραστηριότητα-4 (αξιολόγηση - επέκταση)

Φύλλα Εργασίας

Στη δραστηριότητα αυτή ελέγχεται η επίτευξη των στόχων του σεναρίου με τη βοήθεια ερωτήσεων του Φύλλου Εργασίας - Τελικό.

Οι μαθητές καλούνται να σχεδιάσουν πάνω στο χάρτη την εικόνα της ημέρας και της νύχτας για μια χειμωνιάτικη ημέρα.

Στη συνέχεια καλούνται να υπολογίσουν την ώρα, για διάφορες πόλεις όπου δίνεται η διαφορά ώρας από την Αθήνα.

Η δραστηριότητα γίνεται ατομικά.

Επιπλέον δραστηριότητες

Ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών και το διαθέσιμο χρόνο, μπορούν να γίνουν επίσης:

  • Να αξιοποιηθεί η προσομοίωση Ζώνες Ώρας και να τεθούν επιπλέον ερωτήσεις με την εύρεση διαφοράς ώρας μεταξύ διαφόρων τόπων.

  • Να κληθούν οι μαθητές να γράψουν μια παράγραφο με θέμα: «Πώς θα ήταν η ημέρα και η νύχτα πάνω στη Γη, αν ο άξονάς της δεν είχε κλίση;»

  • Να παρακολουθήσουν οι μαθητές το πολύ ενδιαφέρον βίντεο (περίπουμεταξύ 2ο και 4ο λεπτό):

 “Reasons for the seasons”: https://www.youtube.com/watch?v=DD_8Jm5pTLk

Reasons for the seasons - Rebecca Kaplan

Διευκρίνιση: 
Το βίντεο είναι στα Αγγλικά, αλλά μπορούν να ενεργοποιηθούν οι υπότιτλοι (και η αυτόματη μετάφραση στα Ελληνικά)
Σχόλιο: 
Μεταξύ 2ου και 4ου περίπου λεπτού, εξηγείται η διαφοροποίηση της διάρκειας της ημέρας, λόγω της κλίσης του άξονα της Γης
Δημιουργός Σεναρίου: Ιωάννης Λεύκος (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΑΡΑΜΗΝΑΣ ΙΓΝΑΤΙΟΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΚΑΡΝΑΒΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (Συντονιστής)