Ερευνητική Εργασία - Project (Γενικό Λύκειο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Προστασία πολιτιστικής κληρονομιάς: Ταξίδι στα μνημεία της UNESCO στην Ελλάδα

135 λεπτά

1η ομάδα

Φύλλα Εργασίας

Περιγραφή μεθοδολογίας- διαδικασίας

Υπο-θέμα 1ο

Οι μαθητές της πρώτης ομάδας αναλαμβάνουν να μελετήσουν το πρώτο υπο-θέμα "Ορισμός Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς  και  Μνημείου - Γνωριμία με τα μνημεία: Άγιο όρος, Ναός του Επικούριου Απόλλωνα στις Βάσσες, Δελφοί, Ακρόπολη Αθηνών, Μετέωρα" διερευνώντας τα παρακάτω ερωτήματα. Συγκεκριμένα, η ομάδα αναλαμβάνει δραστηριότητες, πραγματοποιεί έρευνα και προσεγγίζει περιγραφικά, ερευνητικά και κριτικά το δικό της υπο-θέμα. Παράλληλα με τα προηγούμενα, δημιουργεί το δικό της φάκελο εργασίας. Στο παρόν ψηφιακό διδακτικό σενάριο παρουσιάζονται δραστηριότητες που αντιστοιχούν σε 3 διδακτικές ώρες.

Τα διερευνητικά ερωτήματα της πρώτης ομάδας είναι τα εξής:

Τι σημαίνουν οι όροι "Πολιτιστική και Φυσική Κληρονομιά" και "Μνημείο";

Πότε εντάχθηκε το Άγιο Όρος στον κατάλογο και με ποια κριτήρια; (Περιγραφή του μνημείου)

Πότε εντάχθηκε ο Ναός του Επικούριου Απόλλωνα στις Βάσσες στον κατάλογο και με ποια κριτήρια; (Περιγραφή του μνημείου)

Πότε εντάχθηκαν οι Δελφοί στον κατάλογο και με ποια κριτήρια; (Περιγραφή του μνημείου)

Πότε εντάχθηκε η Ακρόπολη Αθηνών στον κατάλογο και με ποια κριτήρια; (Περιγραφή του μνημείου)

Πότε εντάχθηκαν τα Μετέωρα στον κατάλογο και με ποια κριτήρια; (Περιγραφή του μνημείου)

Στο τέλος της ερευνητικής εργασίας, η συγκεκριμένη ομάδα θα παρουσιάσει το τέχνημά της, που είναι μία μακέτα της Ακρόπολης. Για τη δημιουργία της μακέτας, θα χρησιμοποιήσει μακετόχαρτο για τη βάση, γυψόγαζα για τα μνημεία, φελιζόλ για τα κτίρια, πηλό και ειδικό χαρτί για την επένδυσή τους, υγρό κερί για τη θάλασσα, δέντρα και πέτρες μοντελισμού για διακόσμηση.

Εισαγωγή

Δραστηριότητα 1η

Διευκρίνιση: 
Γράψτε την απάντησή σας με λίγες λέξεις.
Σχόλιο: 
Οι μαθητές να εκφράσουν ελεύθερα κα αυθόρμητα τις απόψεις τους.

Δραστηριότητα 2η

Η Σύμβαση της UNESCO του 1972 για την Προστασία της Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς

Κείμενο για την Προστασία της Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς

Η σημασία της λέξης "κληρονομιά"

Η σημασία της λέξης "μνημείο"

Δραστηριότητα 3η

Ελληνικά Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς

Χάρτης ελληνικών μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς

Ιστοσελίδα UNESCO στην Ελλάδα

Δραστηριότητα 4η

Ας παίξετε...

Κριτήρια ένταξης μνημείων

Δημιουργός Σεναρίου: ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΙΤΣΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΚΟΥΛΟΥΜΠΑΡΙΤΣΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ (Συντονιστής)