Ευέλικτη Ζώνη (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Σκάκι - Ένα εργαλείο μάθησης στην εκπαίδευση

20 λεπτά

Τα κομμάτια

Φύλλα Εργασίας

                                                                    Όπως στη ζωή έτσι και στο σκάκι,

                                             να κάνεις τη σωστή κίνηση τη σωστή στιγμή (Kaleb Rivera, χ.χ.)

   Σ΄ αυτή τη φάση του σεναρίου γίνεται η γνωριμία με τα κομμάτια. Όλες οι δράσεις στοχεύουν στην αναγνώριση των κομματιών. Σημαντική παράμετρος που δεν πρέπει να παραβλεφθεί είναι η δυνατότητα επέκτασης που προσφέρεται στην/στον εκπαιδευτικό να εμφυσήσει καλλιτεχνικές διεξόδους στους μαθητές, μέσω θεατρικών δρώμενων και παντομίμας (Παιδί και Σκάκι, 1997-2003).

   Τα δύο πρώτα ψηφιακά εργαλεία προκαλούν την περιέργεια των μαθητών δίχως να γίνεται παρουσίαση των κομματιών. Εδώ ο εκπαιδευτικός μπορεί να χωρίσει τους μαθητές σε ομάδες και να κατακτήσουν τη γνώση ομαδικά (είτε μέσο διαγωνισμού). Το τρίτο ψηφιακό εργαλείο είναι ένα Video για την διδασκαλία της σωστής τοποθέτησης, ενώ ακολουθεί η αξιολόγηση της δράσης (τέταρτο ψηφιακό εργαλείο).

   Το 1ο και το 2ο φύλλο εργασίας στοχεύουν στην γραφική αναπαράσταση της τοποθέτησης των κομματιών και μπορεί να γίνει και ως διαγωνισμός. 

Τo άλογο του σκακιού - Ποίημα του Μιχαήλ Στασινόπουλου

Διευκρίνιση: 
Από την εκδήλωση "Το σκάκι στην ποίηση - CHESS IN POETRY" - Παρασκευή 24 Απριλίου 2015 - Πανελλήνιος Γ.Σ., ο ΑΠΟ «Κότινος» και ο Σ.Ο. Ικαρίας
Σχόλιο: 
Απαγγέλλει ο Ελισαίος Βλάχος

Τοποθέτησε το σωστό όνομα κάτω από κάθε κομμάτι

Διευκρίνιση: 
Προσπάθησε να ταυτοποιήσεις το όνομα του κάθε κομματιού με το κομμάτι που βλέπεις μεταφέροντας το όνομα κάτω από το κομμάτι

Τα κομμάτια

Η σωστή τοποθέτηση των κομματιών στις αρχικές τους θέσεις

2η Επισήμανση

Απόφθεγμα

Τοποθέτησε τα κομμάτια στις αρχικές τους θέσεις στην σκακιέρα

Διευκρίνιση: 
Σύρε το κάθε κομμάτι στο τετράγωνο που πρέπει να τοποθετηθεί πριν ξεκινήσουμε το παιχνίδι, στις αρχικές τους θέσεις.

Καλή συνέχεια

Δημιουργός Σεναρίου: ΚΩΣΤΑΣ ΓΙΟΥΒΑΝΤΣΙΟΥΔΗΣ (Εκπαιδευτικός)