
Τα κομμάτια
Όπως στη ζωή έτσι και στο σκάκι,
να κάνεις τη σωστή κίνηση τη σωστή στιγμή (Kaleb Rivera, χ.χ.)
Σ΄ αυτή τη φάση του σεναρίου γίνεται η γνωριμία με τα κομμάτια. Όλες οι δράσεις στοχεύουν στην αναγνώριση των κομματιών. Σημαντική παράμετρος που δεν πρέπει να παραβλεφθεί είναι η δυνατότητα επέκτασης που προσφέρεται στην/στον εκπαιδευτικό να εμφυσήσει καλλιτεχνικές διεξόδους στους μαθητές, μέσω θεατρικών δρώμενων και παντομίμας (Παιδί και Σκάκι, 1997-2003).
Τα δύο πρώτα ψηφιακά εργαλεία προκαλούν την περιέργεια των μαθητών δίχως να γίνεται παρουσίαση των κομματιών. Εδώ ο εκπαιδευτικός μπορεί να χωρίσει τους μαθητές σε ομάδες και να κατακτήσουν τη γνώση ομαδικά (είτε μέσο διαγωνισμού). Το τρίτο ψηφιακό εργαλείο είναι ένα Video για την διδασκαλία της σωστής τοποθέτησης, ενώ ακολουθεί η αξιολόγηση της δράσης (τέταρτο ψηφιακό εργαλείο).
Το 1ο και το 2ο φύλλο εργασίας στοχεύουν στην γραφική αναπαράσταση της τοποθέτησης των κομματιών και μπορεί να γίνει και ως διαγωνισμός.