Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Όταν οι Πίνακες εκφράζουν Συναισθήματα

30 λεπτά

Γίνομαι ο ήρωας του πίνακα

Αξιοποίηση έργων τέχνης ζωγράφων με μικρές ομάδες παιδιών και προσπάθεια να  αναγνωρίσουν, να κατανοήσουν  και να διαχειριστούν τα συναισθήματά των ηρώων, στους πίνακες ζωγραφικής που παρουσιάζονται  . Τα παιδιά θα βιώσουν την ενσυναίσθηση μέσα από την παρατήρηση έργων τέχνης καλλιεργώντας τη στοχαστική τους ικανότητα. ( Τέχνες)

Επιμέρους στόχοι:   Να αποκτήσουν θετική αυτοεκτίμηση (Προσωπική και Κοινωνική Ανάπτυξη)-  Να συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες (Προσωπική και Κοινωνική Ανάπτυξη)- Να καλλιεργηθεί ο οπτικός εγγραματισμός μέσω της παρατήρησης έργων τέχνης ( Τέχνες)- Να αντιλαμβάνονται τους σκοπούς της γραφής και να σέβονται τους κανόνες επικοινωνίας (Γλώσσα) - Να διακρίνουν τα παρατηρήσιμα εξωτερικά μορφολογικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων, των ζώων και των φυσικών καταστροφών (Φυσικές Επιστήμες)

 

 


 

Θα μπω μέσα στον πίνακα

Διευκρίνιση: 
Τα παιδιά παρατηρούν προσεκτικά τον πίνακα και προσπαθούν να αιτιολογήσουν το συναίσθημα της κοπέλας του πίνακα.

Φοβάμαι

Διευκρίνιση: 
Τα παιδιά προσπαθούν μέσα από τον ήρωα του πίνακα να αναγνωρίσουν και να κατανοήσουν τους δικούς τους φόβους.
Σχόλιο: 
Εκτός από τις εικόνες φυσικών καταστροφών και έντονων καιρικών φαινομένων, ΦΩΤΙΑ, ΠΛΗΜΜΥΡΑ, ΛΑΒΑ, ΑΣΤΡΑΠΕΣ, παρατηρούν πίνακες που αποτυπώνουν τη χαρά με στόχο να κατανοήσουν τα δύο διαφορετικά συναισθήματα και να αναπτύξουν οπτικό εγγραματισμό σε συνδυασμό με τη χρήση της γραφής στον Η/Υ

Δεν το θέλω, αλλά μου έρχεται στενοχώρια. Γιατί;

Διευκρίνιση: 
Παρατηρώντας τα παιδιά τον πίνακα με το στενοχωρημένο κοριτσάκι, ενθαρρύνονται στην ανάπτυξη ενσυναίσθησης και του προφορικού λόγου . Ταυτόχρονα εισάγονται στον οπτικό εγγραματισμό και στην ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης
Σχόλιο: 
Τα παιδιά ενθαρρύνονται πρώτα να παρατηρήσουν τους πίνακες και μετά να περιγράψουν τα συναισθήματά τους
Δημιουργός Σεναρίου: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΥΤΑΞΙΑ (Εκπαιδευτικός)