Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Η διατροφή μας και ο τόπος διαμονής μας

45 λεπτά

Μουσείο της Φύσης μέσα στην τάξη.

Φύλλα Εργασίας

Στη φύση τριγύρω μας και συχνά κοντά στο σχολείο που είμαστε - εάν βρίσκεται σε χωριό- παρέχονται πολλές ευκαιρίες εξερεύνησης της φύσης.

Μια βόλτα στον αγρό θα μας βοηθήσει να μαζέψουμε πολλά υλικά για να φτιάξουμε ένα μουσείο της φύσης στην τάξη μας. Εάν δεν μπορούμε να βγούμε στην εξοχή, μπορούμε να ζητήσουμε ξανά την εμπλοκή των γονέων μας και να μας βοηθήσουν να μαζέψουμε φυσικά υλικά που παραπέμπουν στη διατροφή! (βότανα, αρωματικά φυτά, καρυκεύματα, καρπούς, κουκούτσια κτλ).

Όλα αυτά και πολλά άλλα παραπέμπουν στη δημιουργία γωνιάς στην τάξη από τα ίδια τα νήπια, με υλικό από τη φύση που μπορεί να αυξάνεται και να διαφοροποιείται ανάλογα με τις εποχές και ανάλογα με τις ανάγκες των νηπίων (τι φέρνουν και επιθυμούν να τοποθετήσουν), αλλά και των θεματικών προσεγγίσεων του νηπιαγωγείου (καρποί και άνθη δέντρων κατά την άνοιξη, καρποί από καλοκαιρινά φρούτα, βότανα βουνού που κάνουν καλό στην υγεία κτλ).

Στο κλείσιμο του προγράμματος μπορεί να γίνει μία τελική αξιολόγηση των αποκτηθέντων γνώσεων των νηπίων με τη συμπλήρωση φύλλων εργασίας και μία παρουσίαση ενός τελευταίου ψυχαγωγικού βίντεο για υπενθύμιση θεμάτων που  αναφέρθηκαν αναφορικά με τη διατροφή και με παιχνίδια μνήμης με τις κατηγορίες προιόντων.
 

Τόσο λάθος διατροφή

Διευκρίνιση: 
Το βιντεάκι έχει σχέση με τη σωστή και τη λάθος διατροφή
Σχόλιο: 
Το βίντεο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ανακεφαλαίωση και ολοκλήρωση του προγράμματος, για να ξαναθυμηθούν τα νήπια τους αρχικούς στόχους του προγράμματος και να γίνει μία τελική αξιολόγηση για το αν κατακτήθηκαν.

Παράγωγες λέξεις

Διευκρίνιση: 
Τα νήπια συζητούν για τα φυτά και τους καρπούς που παράγουν με ερεθίσματα τις εικόνες.
Σχόλιο: 
Yλικό από τη σελίδα:https://effiekyr.wordpress.com «Η λαϊκή αγορά» Επιστημονική ευθύνη – επιμέλεια: Κώστας Χρυσαφίδης Παρασκευή Παπαγιάννη Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής Αθήνα 2003 ΕΠΕΑΕΚ – Γ΄ΚΠΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: ΚΕΔΑ

Παιχνίδι μνήμης

Διευκρίνιση: 
Τα νήπια εξασκούνται στη χρήση του υπολογιστή του υπολογιστή με παιχνίδια με εικόνες από προιόντα της φύσης.
Σχόλιο: 
Τα νήπια συνειδητοποιούν τα προιόντα της φύσης μέσα από το παιχνίδι.
Δημιουργός Σεναρίου: ΕΙΡΗΝΗ ΣΠΑΝΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)