Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Επαγγελματικό Λύκειο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Ανακύκλωση και Τέχνη

45 λεπτά

Δημιουργία έργου τέχνης και αξιολόγηση δράσης

Φύλλα Εργασίας

Η τρίτη φάση, είναι η φάση της δημιουργίας, της σύνθεσης, της βιωματικής μάθησης. Οι μαθητές καλούνται μέσω ενός on line παζλ να εντοπίζουν τον πίνακα του διάσημου ζωγράφου που τους ζητείται να ανασυνθέσουν έχοντας ως πρώτη ύλη καπάκια από πλαστικά μπουκάλια. Ακολουθεί ένα κουίζ διαβαθμισμένης δυσκολίας όπου οι μαθητές καλούνται να αναγνωρίσουν πίνακες του συγκεκριμένου ζωγράφου. Τα καπάκια έχουν από την πρώτη κιόλας φάση μεταφερθεί στην αίθουσα από τους κάδους ανακύκλωσης του σχολείου. Τα θρανία ενώνονται για να δημιουργηθούν μεγάλες επιφάνειες εργασίας. Εδώ ο προτζέκτορας πια κλείνει και η φαντασία «ανάβει».  Οι μαθητές καλούνται να σχηματίσουν ομάδες δημιουργίας σύμφωνα με τα χρώματα του πίνακα. Το soundtrack της δημιουργίας είναι ένα τραγούδι που είναι επίσης εμπνευσμένο από τον ίδιο πίνακα και βρίσκεται στην ενότητα για άπειρες επαναλήψεις! Σε ένα μεγάλο λευκό χαρτόνι οι ομάδες θα ζωγραφίσουν ένα αφαιρετικό σκαρίφημα του αρχικού πίνακα με νερομπογιές. Έπειτα με αρκετή κολλητική ουσία θα κολλήσουν τα καπάκια στον πίνακα. Το έργο είναι έτοιμο. Ένας πίνακας από υλικά που συναντάμε καθημερινά στους δρόμους, στα σκουπίδια. Ένα έργο τέχνης που θα θυμίζει πάντα ότι η ανακύκλωση μπορεί να εξελιχθεί ακόμη και σε τέχνη. Με την ολοκλήρωση του έργου οι μαθητές καλούνται να αξιολογήσουν την όλη δράση συμπληρώνοντας το φύλλο αξιολόγησης που θα βρουν συνημμένο στην τελευταία ενότητα.

Δραστηριότητα: Στα κομμάτια του παζλ κρύβεται "ο καμβάς μας"

Διευκρίνιση: 
Ενώστε τα κομμάτια του παζλ για να ανακαλύψετε το έργο του μεγάλου ζωγράφου, το οποίο καλείστε να ανακατασκευάσετε, να αποδώσετε μέσα από μια άλλη οπτική γωνία.

Η έναστρη νύχτα κινείται... και μας εξιστορεί.

Διευκρίνιση: 
Κλικάρετε στο κέντρο της κινούμενης φωτογραφίας για να δείτε την ιστορία του πίνακα

Δραστηριότητα: Αναζητήστε στο διαδίκτυο τα ονόματα από τους πίνακες του Βαν Γκογκ που εμφανίζονται στις κάρτες

Διευκρίνιση: 
Ερώτηση διαβαθμισμένης δυσκολίας.

Δημιουργία Ομάδων: Χρωματική ομαδοποίηση

Διευκρίνιση: 
Τα χρώματα της φωτογραφίας ορίζουν και τις αντίστοιχες ομάδες στις οποίες μπορεί να μοιραστεί η τάξη για το δημιουργικό κομμάτι. Οι μαθητές καλούνται να αναζητήσουν καπάκια αντίστοιχων χρωμάτων από τους κάδους ανακύκλωσης του σχολείου.

Ο ήχος της δημιουργίας

Διευκρίνιση: 
Το συγκεκριμένο τραγούδι είναι εμπνευσμένο από την ιστορία του πίνακα και φέρει το ίδιο όνομα με αυτόν. Δεν θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερο "soundtrack" για την ολοκλήρωση της βιωματικής μας δράσης

Στάδια δημιουργίας - διαδραστικός χάρτης

Διευκρίνιση: 
Κλικάρετε στο κέντρο της κάθε εικόνας του χάρτη για να αντλήσετε περισσότερες πληροφορίες για τις απαιτούμενες ενέργειες
Δημιουργός Σεναρίου: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΥΚΙΑΣ (Εκπαιδευτικός)