Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων (Προσχολική)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Ένα μαγευτικό ταξίδι στον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό

40 λεπτά

Ανασκαφή και Μουσειακά Εκθέματα.

Φύλλα Εργασίας

Την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε στη γωνιά της συζήτησης, να λύσουμε την απορία κάποιων παιδιών για το πώς και ποιοί βρίσκουν αυτά τα παλιά αρχαία αντικείμενα. Μιλήσαμε για το έργο των αρχαιολόγων στην ανακάλυψη και τη συντήρηση των αρχαϊκών εκθεμάτων και προτείνουμε στα παιδιά  να γίνουν και εκείνα αρχαιολόγοι και να ανακαλύψουν τους δικούς τους θησαυρούς. Συμφωνούν και προχωράμε στην προσομοίωση μιας ανασκαφής. Έχουμε ήδη δημιουργήσει ένα χάρτη με διαδρομές αφού τα παιδιά είναι εξοικειωμένα με το παιχνίδι του χαμένου θησαυρού.

Παίρνουμε τα εργαλεία στα χέρια μας και εξηγούμε τη χρησιμότητά τους. Τοποθετούμε το χάρτη στο πάτωμα και επεξεργαζόμαστε τη διαδρομή. Ποια σημεία μας δείχνει το σχεδιάγραμμα; Πού μας οδηγεί; Έξω στην αυλή... Σε ποιο όμως σημείο της; Εδώ δείχνει την τοποθεσία κοντά στο σκάμμα. Δίπλα στην αμμοδόχο υπάρχει χώμα σε παρτέρι που δεν έχουμε ακόμα φυτέψει. Τι ξεχάσαμε όμως; Να φορέσουμε τις ποδιές μας για να μη λερωθούμε. Έχουμε ανοίξει τρύπες σε σακούλες σκουπιδιών και τις φοράμε... Ξεκινάμε την ανακάλυψη. Προσοχή όμως που θα πατάμε, σκάβουμε προσεκτικά και πετάμε το χώμα σε μία άκρη.

Στο σημείο που υποδεικνύει ο χάρτης έχουν ήδη τοποθετηθεί, απ’ την προηγούμενη μέρα, κομμάτια σπασμένων πήλινων αντικειμένων. Εναλλακτικά θα μπορούσαν να τοποθετηθούν και μικρές πλαστικοποιημένες εικόνες ευρημάτων, αλλά θεωρήθηκε πιο ρεαλιστική η προσομοίωση με πήλινα αντικείμενα. (εικ.1 )

Αφού τα ανακαλύψαμε στην πράξη ας τα ανακαλύψουμε και στο χαρτί. Ας κάνουμε μία διαδρομή με το μολύβι μας και ας βοηθήσουμε τον αρχαιολόγο της φωτοτυπίας να φτάσει στο αγγείο. (test_1ο)

Αφού ανακαλύψουμε τα δικά μας ευρήματα προσπαθούμε να τα καθαρίσουμε, να τα τυλίξουμε ένα-ένα με χαρτί και κατόπιν να τα τοποθετήσουμε προσεκτικά σε μία χαρτόκουτα. Τοποθετούμε τα ευρήματά μας στη μουσειακή γωνιά που έχουμε ήδη αρχίσει να δημιουργούμε. Αύριο θα την εμπλουτίσουμε με τα αντικείμενα που έχουμε ζητήσει απ’ τους γονείς. Έτσι θα συγκεντρώσουμε ό,τι παλιό αντικείμενο υπάρχει στο σπίτι μας ή κάποια σουβενίρ και θα έχουμε το δικό μας μουσείο. Μία μουσειακή έκθεση με τη δική της αφίσα και αντίστοιχα καρτελάκια κάτω από κάθε έκθεμα, που θα φτιάξουμε την ώρα των εικαστικών. (εικ.2)

 

Εικ.:1: Προσομοίωση Ανασκαφής.

Εικ.:2: Η Μουσειακή μας Γωνιά

Παιχνίδι μνήμης με τα αρχαιολογικά ευρήματα

Σχόλιο: 
Βρες τα ζεύγη των αρχαιολογικών ευρημάτων
Δημιουργός Σεναρίου: Στυλιανή Τούντα (Εκπαιδευτικός)