Μαθηματικά (ΔΕ) (Γυμνάσιο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 2 ώρες

Προσεγγίζοντας θετικά τους αρνητικούς αριθμούς.

40 λεπτά

Τοποθέτηση των αρνητικών σε άξονα-Διάταξη

Φύλλα Εργασίας

Στη δεύτερη φάση του σεναρίου οι μαθητές καλούνται να μάθουν να τοποθετούν τους αρνητικούς αριθμούς σε άξονα, προκειμένου να αποκτήσουν μια πιο σφαιρική εικόνα τους. Στη συνέχεια καλούνται να διαχωρίσουν τον αρνητικό αριθμό από την απόλυτη τιμή του. Όπως και στη φάση 1, τα οικεία παραδείγματα της καθημερινής ζωής είναι και τα πιο κατάλληλα για το σκοπό αυτό.Το θερμόμετρο μπορεί να γίνει πολύ εύκολα ένας κατακόρυφος άξονας τοποθέτησης των αρνητικών αριθμών, ενώ η απόλυτη τιμή ενός αριθμού γίνεται εύκολα κατανοητή πάνω στον άξονα ως απόστασή του από το 0.

Στη φάση αυτή γίνεται, όπως και στην πρώτη φάση, μία παρουσίαση της θεωρίας με διαφάνειες. Στο τέλος προτείνονται τρία παιχνίδια, ώστε τα παιδιά με διασκεδαστικό τρόπο να εξασκηθούν στη διάταξη των ρητών. Επίσης δίνεται μία άσκηση διάταξης αριθμών και ένα ακόμη φύλλο εργασίας, με τη βοήθεια του οποίου οι μαθητές ανά δύο μπορούν να εμπεδώσουν την καινούρια τους θεωρία. 

1. ΑΣ ΤΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΣΤΗ ΣΩΣΤΗ ΣΕΙΡΑ!

Διευκρίνιση: 
Τοποθετούμε τις λεζάντες με τους αριθμούς, έτσι ώστε, ο αριθμός που φαίνεται να μπαίνει στο κέντρο του κύκλου με τη σωστή θερμοκρασία.

2. ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΡΗΤΩΝ ΣΕ ΑΞΟΝΑ - ΑΠΟΛΥΤΗ ΤΙΜΗ - ΔΙΑΤΑΞΗ - ΘΕΩΡΙΑ

Διευκρίνιση: 
ΟΡΙΣΜΟΙ - Η θεωρία βρίσκεται στο σχολικό βιβλίο Α' Γυμνασίου.

3. Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΣΕ...ΑΞΟΝΑ!

Διευκρίνιση: 
Ας υποθέσουμε ότι το 0 αντιστοιχεί στη χρονιά που πήγατε στο Νηπιαγωγείο. Αντιστοιχίστε τα δοσμένα γεγονότα της ζωής σας στα σωστά σημεία του άξονα. Προσοχή, οι λεζάντες να τοποθετούνται πάνω στην κατάλληλη αχνή περιοχή.
Σχόλιο: 
Τοποθέτησε τις δοσμένες χρονικές περιόδους στον άξονα από το -5 έως το 7.

4. ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙ 1: ΤΑ ΚΑΠΕΛΑ

Διευκρίνιση: 
Βάλτε τα καπέλα στα κεφάλια των ανθρώπων, από αριστερά προς τα δεξιά, ταξινομώντας τα από το μικρότερο νούμερο (που αναγράφουν) στο μεγαλύτερο.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ 2: ΤΟ ΤΡΕΝΟ

Διευκρίνιση: 
Τοποθετήστε τους αριθμούς που δίνονται σε αύξουσα σειρά, για να φύγει το τρένο! Προσοχή, οι αριθμοί πρέπει να τοποθετούνται πάνω στο σκαλάκι κάθε βαγονιού (και στο ίδιο ύψος σε κάθε βαγόνι).
Σχόλιο: 
Οι αριθμοί πρέπει να τοποθετούνται στο κέντρο του κάθε βαγονιού.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ 3: ΟΙ ΜΠΑΛΕΣ

Διευκρίνιση: 
Πατήστε τις μπάλες με αύξουσα σειρά, για να κερδίσετε! Για να ξεκινήσει το παιχνίδι πατήστε το start.
Σχόλιο: 
Πατήστε το start, για να αρχίσει το παιχνίδι.
Δημιουργός Σεναρίου: Μανιώ Σάλαρη (Εκπαιδευτικός)