Διαθεματικό (Γυμνάσιο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Ειρήνη & Πόλεμος: ένα διαδικτυακό Αντιπολεμικό Μουσείο στο wiki

60 λεπτά

Αναζητούμε, επιλέγουμε και...δημιουργούμε

Φύλλα Εργασίας

         Η φάση αυτή περιλαμβάνει τρεις δραστηριότητες. 

 

  • Πρώτη δραστηριότητα: Οι μαθητές/ριες αναζητούν, επιλέγουν και ταξινομούν το υλικό τους στο wiki που έχει δημιουργηθεί. Να σημειωθεί ότι η αναζήτηση γίνεται σε επιλεγμένες διαδικτυακές διευθύνσεις ή στο υλικό που τους παρατίθεται. Βέβαια, για περισσότερη αυτενέργεια των μαθητών/ριών κρίνεται καλό η αναζήτηση του υλικού να γίνει από τους ίδιους χρησιμοποιώντας μηχανές αναζήτησης με λέξεις κλειδιά ή με τη χρήση των τελεστών AND, OR. Πρόκειται, όμως, για ενέργεια που απαιτεί περισσότερο χρόνο και προϋποθέτει ότι έχουμε δείξει στους/στις μαθητές/ριες τον τρόπο που αναζητουμε πληροφορίες στο διαδίκτυο (20 λεπτά - βλ. ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1). 

  • Δεύτερη δραστηριότητα: Οι μαθητές/ριες ασκούνται στην ανάπτυξη της κριτικής γλωσσικης επίγνωσης (δηλαδή στην ικανότητά τους να σκέφτονται και να αμφισβητούν πληροφορίες που τους δίνονται). Στην προκειμένη περιπτωση αυτός ο στόχος επιτυγχάνεται μέσα από σχολιασμό πολεμικών αφισών (20 λεπτά - βλ. ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2)

  • Τρίτη δραστηριότητα: Δημιουργούν ένα δικό τους πολυτροπικό κείμενο με αντιπολεμικά μηνύματα αναδεικνύοντας την αυτενέργειά τους σχετικά με την επιλογή πολυμεσικού υλικού (20 λεπτά - βλ. ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 3).

  • Σημείωση: Στη διάρκεια αυτής της φάσης θεωρείται καλό οι μαθητές/ριες να παροτρυνθούν από τον/την εκπαιδευτικό προκειμένου να σχολιάσουν στο wiki τα έργα τους (πολυτροπικά κείμενα) αλλά και το υλικό που συγκέντρωσαν και δημοσίευσαν (π.χ. σκέψεις και συναισθήματα για έναν πίνακα ζωγραφικής κ.λπ). 

      

Σύνδεσμος wiki: Διαδικτυακό Αντιπολεμικό Μουσείο

Ιστοσελίδες για αναζήτηση με λέξεις & φράσεις - κλειδιά

Σχόλιο: 
Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κάποιες επιφυλάξεις σε σχέση με τη διδακτική του χρήση (αξιοπιστία πληροφοριών, πνευματικά δικαιώματα, ρατσιστικά, σεξιστικά μηνύματα κ.ά.). Από τη στιγμή, όμως, που το χρησιμοποιούμε είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε αποτελεσματικές τεχνικές αναζήτησης. Η αναζήτηση πληροφοριών μπορεί να γίνει με λέξεις & φράσεις - κλειδιά ή και με τη χρήση τελεστών (AND, OR, NOT). Πιο αναλυτικά, AND: κείμενα που περιλαμβάνουν και τους δύο όρους αναζήτησης, ΟR: κείμενα που περιλαμβάνουν ή τον έναν ή τον άλλο όρο, ΝΟΤ: αποκλείει την εμφάνιση συγκεκριμένων όρων. Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε επιπλέον πληροφορίες για τους τελεστές: https://goo.gl/4yNhOX

Αντιπολεμικά κείμενα και τραγούδια

Αντιπολεμική Λογοτεχνία

Η «ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ». ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

Αντιπολεμικά έργα τέχνης

Εικόνες για την Ελληνική Επανάσταση

Εικόνες για τους Βαλκανικούς πολέμους

Εικονες για τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο

Εικόνες για τη Μικρασιατική καταστροφή

Εικονες για τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο

Πολεμικές αφίσες

Διευκρίνιση: 
Η δραστηριότητα μπορεί να γίνει γραπτά (σε περίπτωση που υπάρχει χρόνος) ή προφορικά (συζήτηση γύρω από τα θέματα του φύλλου εργασίας).

Αντιπολεμικό τραγούδι: Τον πόλεμο τον κάνουμε- Ν. Ξυλούρης

Διευκρίνιση: 
Πηγή όλων των αντιπολεμικών τραγουδιών του σεναρίου αποτελεί το You Tube (https://www.youtube.com/).

Αντιπολεμικό τραγούδι: Στρατιώτη γύρνα πίσω- Κ. Χατζής

Αντιπολεμικό τραγούδι: Παναγιά μου, Παναγιά μου - Μ. Κωχ

Αντιπολεμικό τραγούδι: Ο στρατιώτης - Β. Παπακωνσταντίνου

Αντιπολεμικό τραγούδι: Έκτορας και Ανδρομάχη - Λ. Παππάς

Αντιπολεμικό τραγούδι: Χρόνια ποτίζουμε τη γη - Ν. Ξυλούρης

Δημιουργός Σεναρίου: Μαρία Μιχάλη (Εκπαιδευτικός)