Θρησκευτικά (ΠΕ) (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Πίστη...στη διαφορετικότητα

10 λεπτά

Ορισμός ομάδων - Αξιοποίηση πρότερης γνώσης

Έχουμε προετοιμάσει 5 ομάδες καρτών, όσες και οι θρησκείες που θέλουμε να εξετάσουμε (Χριστιανισμό, Ισλάμ, Βουδισμό, Ινδουισμό, Ιουδαϊσμό). Κάθε ομάδα καρτών θα αναγράφει το ίδιο ερώτημα σχετικό με τη θρησκεία που θα εξετάσει η ομάδα των μαθητών. Δίνουμε στα παιδιά από μία κάρτα, ανάλογα με τον τρόπο που θέλουμε να μοιράσουμε τους μαθητές στις ομάδες. Συνεκτιμώντας το διαφορετικό μαθησιακό επίπεδο, τις διαπροσωπικές σχέσεις και την στοχοθεσία του σεναρίου, χρησιμοποιούμε τη δημιουργική αυτή δραστηριότητα για να ορίσουμε τις ομάδες εκμεταλλευόμενοι παράλληλα τις πρότερες γνώσεις των παιδιών για να εξάψουμε την περιέργειά τους.

Να σημειωθεί ότι τα θρανία της τάξης πρέπει να έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο που να βοηθούν τον διαμοιρασμό των μαθητών στις σωστές ομάδες. Κάθε ομάδα θρανίων θα έχει πάνω μία ταμπέλα που θα αναγράφεται το όνομα της θρησκείας. Παίρνοντας την κάρτα και διαβάζοντας την ερώτηση, τα παιδιά θα πρέπει να μαντέψουν σε ποια θρησκεία αναφέρεται και να καθίσουν στη σωστή ομάδα.

 

Ενδεικτικές ερωτήσεις για το διαχωρισμό ομάδων:

Βουδισμός: Ποιας θρησκείας σημαντικότερη μορφή είναι ο Βούδας;

Ινδουισμός: Ποια θρησκεία γεννήθηκε στην Ινδία;

Ιουδαϊσμός: Ποια είναι η θρησκεία των Εβραίων;

Ισλάμ: Ποια είναι η θρησκεία των μουσουλμάνων;

Χριστιανισμός: Ποια θρησκεία κυριάρχησε στο Βυζάντιο;

Δημιουργός Σεναρίου: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΠΙΡΗΣ (Εκπαιδευτικός)