Γεωγραφία (ΔΕ) (Γυμνάσιο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 2 ώρες

Γεωλογικός χρόνος και γεωλογική ιστορία της Γης

15 λεπτά

Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση του σεναρίου πραγματοποιείται κατά την διάρκεια της διδασκαλίας, λαμβάνοντας υπόψη τη συμμετοχή των μαθητών, το ενδιαφέρον που δείχνουν και το ποσοστό των σωστών απαντήσεων.

Η αξιολόγηση των μαθητών πραγματοποιείται επίσης κατά την διάρκεια της διδασκαλίας (διαμορφωτική αξιολόγηση), καθώς τα φύλλα εργασίας περιλαμβάνουν ερωτήσεις που οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν και να ανακοινώσουν στην ολομέλεια.

Η τελική αξιολόγηση των μαθητών προτείνεται να γίνει με σύντομες ερωτήσεις και παίζοντας τα παιχνίδια του λογισμικού "Γεωλογία-Γεωγραφία Α΄ και Β΄ Γυμνασίου" ("Το παιχνίδι της Παγγαίας", "Το παιχνίδι του Γεωλογικού Χρόνου"). Οι ερωτήσεις απευθύνονται σε όλους τους μαθητές αλλά ο καθένας απαντά ατομικά (σε αυτήν την φάση δεν υπάρχει συνεργασία). Το πλήθος των μαθητών που μπορούν να απαντήσουν σωστά δηλώνει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας. 

Ακολουθούν οι ερωτήσεις και τα παιχνίδια αξιολόγησης:

Ποια εικόνα δείχνει την σχετική και ποια την απόλυτη ηλικία;

Στην Επίδαυρο έχουν βρεθεί απολιθώματα αμμωνιτών. Πώς ήταν η επιφάνεια της Ελλάδας όταν ζούσαν αυτοί οι οργανισμοί;

Το παιχνίδι της Παγγαίας (Φωτόδεντρο, λογισμικό "Γεωλογία-Γεωγραφία Α΄και Β΄ Γυμνασίου")

Διευκρίνιση: 
θα πρέπει να ακολουθηθούν οι οδηγίες εγκατάστασης του imagine plugin
Σχόλιο: 
Μπορεί να παίξουν το παιχνίδι 2-3 μαθητές, ή να ρωτά ο εκπαιδευτικός την τάξη ποια είναι η θέση της κάθε ηπείρου.

Το παιχνίδι του Γεωλογικού Χρόνου (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο)

Διευκρίνιση: 
Αφού έχουμε εγκαταστήσει το λογισμικό "Γεωλογία-Γεωγραφία Α΄ και Β΄ Γυμνασίου ", ακολουθούμε την διαδρομή: Εσωτερικό της Γης > Το παιχνίδι του γεωλογικού χρόνου
Σχόλιο: 
Ο εκπαιδευτικός διαλέγει έναν έναν τους οργανισμούς και ρωτά την τάξη σε ποιον αιώνα εμφανίστηκαν.
Δημιουργός Σεναρίου: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ (Εκπαιδευτικός)