Διαθεματικό (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Όταν οι ήχοι συναντούν τα χρώματα

20 λεπτά

ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΓΕΦΥΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Οι μαθητές παρατηρούν πίνακες ζωγραφικής και ακούν επιλεγμένα μουσικά κομμάτια.

α. Στην πρώτη διαφάνεια οι πίνακες απεικονίζουν μουσικούς ή μουσικά όργανα. Οι μαθητές προσπαθούν να αντιστοιχίσουν  κάθε πίνακα με ένα μουσικό κομμάτι, με βάση τα μουσικά όργανα που απεικονίζει ή το είδος της μουσικής στο οποίο παραπέμπει η εικονιζόμενη σκηνή.

β. Στη δεύτερη διαφάνεια παρουσιάζονται πίνακες ζωγραφικής που διαφοροποιούνται εμφανώς ως προς το ύφος τους και την ψυχική διάθεση που υποβάλλουν και μουσικά κομμάτια αντίστοιχου ύφους. Οι μαθητές καλούνται και πάλι να αντιστοιχίσουν τους πίνακες ζωγραφικής με τα μουσικά κομμάτια.  

Μέσα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, οι μαθητές ανακαλύπτουν διαισθητικά την αντιστοιχία ανάμεσα στο ύφος της μουσικής και το ύφος των εικαστικών έργων και ανακαλύπτουν γέφυρες μεταξύ των δύο διαφορετικών μορφών τέχνης. Επίσης, προσπαθώντας να συσχετίσουν τους πίνακες ζωγραφικής με τα μουσικά κομμάτια, καλλιεργούν δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης μουσικής, καθώς και δεξιότητες προσεκτικής παρατήρησης εικαστικών έργων και αναγνώρισης βασικών µορφικών τους στοιχείων. Επιπλέον συνειδητοποιούν τη δύναμη της μουσικής και των εικαστικών τεχνών στην έκφραση συναισθημάτων και ψυχικών διαθέσεων.     

  

ΑΝ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΖΩΝΤΑΝΕΥΕ ΠΟΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΑ ΑΚΟΥΓΟΤΑΝ;

Διευκρίνιση: 
Παρατηρήστε τους πίνακες ζωγραφικής και ακούστε προσεκτικά τα μουσικά κομμάτια. Αντιστοιχίστε τους πίνακες με τα μουσικά κομμάτια, σύμφωνα με τις οδηγίες που σας δίνονται.

ΠΑΙΞΤΕ ΕΝΑ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΑΖΛ

Διευκρίνιση: 
Πόσο καλοί είστε στα παζλ; Ανασυνθέσετε έναν πίνακα του διάσημου ισπανού ζωγράφου Pablo Picasso.
Δημιουργός Σεναρίου: ΜΑΡΙΑ ΜΑΓΑΛΙΟΥ (Εκπαιδευτικός)