Καλλιτεχνικά / Εικαστικά (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Γνωρίζω το ζωγράφο Πάουλ Κλέε και τον φανταστικό του κόσμο.

30 λεπτά

Ο φανταστικός κόσμος στα έργα του Πάουλ Κλέε.

Οι μαθητές προσεγγίζουν με παιγνιώδη τρόπο ζωγραφικά έργα του Πάουλ Κλέε. Μελετούν λεπτομέρειες των έργων, καθώς διαβάζουν φανταστικούς διαλόγους ενός παιδιού με τον καλλιτέχνη. Μέσα από κάθε διάλογο παρουσιάζονται αγαπημένα θέματα του καλλιτέχνη, και τα παιδιά συζητούν και εκφράζουν τις εντυπώσεις τους. Τα ερεθίσματα που προκαλούνται από τα έργα και τη γόνιμη κριτική συζήτηση αυξάνουν το ενδιαφέρον των μαθητών για δημιουργία. 

Παραμύθι στο δάσος.

Διευκρίνιση: 
Πατώντας στο διαδραστικό σημείο, εμφανίζεται ο διάλογος του καλλιτέχνη με ένα παιδί. Ο διάλογος βασίζεται στον πίνακα 'Τοπίο με κίτρινα πουλιά'.
Σχόλιο: 
Τα παιδιά καλούνται να εκφραστούν ελεύθερα, να ταξιδέψουν στο όνειρο και να αφήσουν τη φαντασία τους να ακολουθήσει τον καλλιτέχνη που ζωγράφιζε φανταστικές εικόνες.

Παραμύθι στην πόλη.

Διευκρίνιση: 
Πατώντας στο διαδραστικό σημείο, εμφανίζεται ο διάλογος του καλλιτέχνη με ένα παιδί. Ο διάλογος βασίζεται στον πίνακα 'Επιλεγμένη τοποθεσία'.
Σχόλιο: 
Οι γραμμές και τα σχήματα παρουσιάζονται έντονα στο έργο του καλλιτέχνη. Ο Κλέε έλεγε στους μαθητές του ιστορίες, για να τους διδάξει τα μορφικά στοιχεία. Τα παιδιά παρατηρούν και περιγράφουν τις κινήσεις της γραμμής που δημιουργεί το έργο.

Παραμύθι στο νερό.

Διευκρίνιση: 
Πατώντας στο διαδραστικό σημείο, εμφανίζεται ο διάλογος του καλλιτέχνη με ένα παιδί. Ο διάλογος βασίζεται στον πίνακα 'Το χρυσόψαρο'.
Σχόλιο: 
Ο Κλέε αγαπούσε τα ζώα, τα πουλιά, τα ψάρια. Σε όλο του το έργο διαφαίνεται ο σεβασμός του προς τη φύση. Τα παιδιά προβληματίζονται με τα μικρά ψαράκια που έχουν τρομάξει και βρίσκουν ιδέες, για να γίνουν φίλοι με το χρυσόψαρο.

Παραμύθι με ρυθμό.

Διευκρίνιση: 
Πατώντας στο διαδραστικό σημείο, εμφανίζεται ο διάλογος του καλλιτέχνη με ένα παιδί. Ο διάλογος βασίζεται στον πίνακα 'Με ρυθμό'.
Σχόλιο: 
Ο Κλέε αγαπούσε τη μουσική. Τα παιδιά θα γνωρίσουν το "ρυθμικό" του έργο, τραγουδώντας με τα χρώματα, και θα κατανοήσουν το ρυθμό που είναι διάχυτος μέσα σ' αυτό.
Δημιουργός Σεναρίου: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΤΣΙΑΛΟΥ (Εκπαιδευτικός)