Καλλιτεχνική Παιδεία (Γενικό Λύκειο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Δραματοποίηση του διηγήματος του Δ. Χατζή, Ο Σιούλας ο ταμπάκος

15 λεπτά

Χωρισμός της τάξης σε ομάδες

Ο διδάσκων παρουσιάζει στην τάξη την "αποστολή" της για την πραγματοποίηση της οποίας οι μαθητές θα χωριστούν σε "ομάδες δράσης". Για να υλοποιηθεί η δραματοποίηση του διηγήματος, οι ομάδες αναλαμβάνουν συγκεκριμένους ρόλους: 1. Σκηνοθέτες, 2. Σεναριογράφοι, 3. Κοινωνιολόγοι, 4. Οικολόγοι, 5. Δημοσιγράφοι και 6. Καλλιτέχνες (Ζωγράφοι/Μουσικοί). Με αυτό τον τρόπο θα γίνει εφικτή η πολυπρισματική προσέγγιση του διηγήματος και θα δημιουργηθούν περισσότερες δυνατότητες επεξεργασίας και δραματοποίησής του. Οι μαθητές θα υποβάλουν αίτηση, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, επιλέγοντας την ομάδα, την οποία θα στελεχώσουν, χωρίς όμως να γνωρίζουν εκ των προτέρων τα υπόλοιπα μέλη της. Βέβαια, σε αυτή την περίπτωση είναι δυνατόν να προκύψουν, για παράδειγμα, δύο ομάδες σκηνοθετών και καμία ομάδα κοινωνιολόγων. Επειδή το μάθημα είναι επιλεγόμενο, είναι προτιμότερο οι μαθητές να αφεθούν ελεύθεροι σε αυτή τους την επιλογή. Άλλωστε, το συγκεκριμένο μάθημα αποσκοπεί στην ανάδειξη των ταλέντων και στην κινητοποίηση των ενδιαφερόντων τους. Υπάρχει, βέβαια, και η δυνατότητα, αν το προτιμήσει ο διδάσκων, να στελεχωθούν και να λειτουργήσουν όλες οι ομάδες.  Σε αυτή την περίπτωση, ο διδάσκων επιλέγει τυχαία έξι αριθμούς από τον κατάλογο της τάξης, αναθέτοντας στους μαθητές αυτούς τον συντονισμό των ομάδων. Ο καθένας από αυτούς καλείται να επιλέξει άλλους τρεις συμμαθητές του, για να στελεχώσει την ομάδα του, όχι όμως όλους μαζί, αλλά διαδοχικά (επιλέγει ο καθένας από τους έξι μαθητές από έναν, μόλις επιλέγουν όλοι, επιλέγει έναν ακόμη κ.ο.κ.). Έτσι, σχηματίζονται έξι τετραμελείς ομάδες. Αν ο αριθμός της τάξης είναι μεγαλύτερος από είκοσι τέσσερα άτομα, δίνεται η δυνατότητα σε όσους μαθητές περισσεύσουν να διαλέξουν οι ίδιοι σε ποια ομάδα θα συμμετάσχουν. Ο αρχηγός κάθε ομάδας επιλέγει έναν φάκελο, με τον οποίο ανατίθεται στην ομάδα ο ρόλος που θα αναλάβει στην κοινή αποστολή της τάξης.

Δημιουργός Σεναρίου: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ - ΤΡΕΧΛΗ ΖΩΗ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΛΕΝΑΚΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ (Συντονιστής)