Καλλιτεχνική Παιδεία (Γενικό Λύκειο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Δραματοποίηση του διηγήματος του Δ. Χατζή, Ο Σιούλας ο ταμπάκος

45 λεπτά

Παρουσίαση της δραματοποίησης του διηγήματος

Για την παρουσίαση της δραματοποίησης του διηγήματος μπορεί να οργανωθεί ένα δρώμενο, στο οποίο θα συμμετέχουν όλες οι ομάδες ανάλογα με τη δράση που ανέλαβαν. Οι σκηνοθέτες θα αναλάβουν τον συντονισμό, οι σεναριογράφοι την αφήγηση, οι καλλιτέχνες την καλλιτεχνική επιμέλεια. Οι σκηνοθέτες θα επιλέξουν ένα άτομο από κάθε ομάδα και θα του αναθέσουν συγκεκριμένο ρόλο από το διήγημα. Οι δημοσιογράφοι θα συζητήσουν με τους ταμπάκους στο κρασοπουλείο ή θα πάρουν συνέντευξη. Μπορούν, επίσης, να οργανώσουν μια εκπομπή (τηλεοπτική ή ραδιοφωνική), στην οποία να καλέσουν κάποιους από τους βασικούς ήρωες του διηγήματος και κάποιους από την ομάδα των κοινωνιολόγων. Οι κοινωνιολόγοι, ανάλογα με τις υποδείξεις της ομάδας των σκηνοθετών, μπορεί να παρεμβαίνουν, σχολιάζοντας κάποιες σκηνές του διηγήματος. Στο δρώμενο που θα προκύψει θα χρησιμοποιηθεί η τεχνική του "αυτοσχεδιασμού". Επιπλέον, μπορούν να αξιοποιηθούν τεχνικές του δράματος, όπως η «δυναμική εικόνα», η «ανίχνευση της σκέψης», η «δημιουργία εικόνων». Η «δυναμική εικόνα» είναι μια καλή τεχνική, προκειμένου να πλησιάσουν οι μαθητές στην ουσία ενός θέματος, μιας σημαντικής στιγμής, μιας διάθεσης, ενός συμβολισμού. Η δράση είναι «παγωμένη», γεγονός που βοηθά στην αποτύπωση μιας σημαντικής σκηνής του διηγήματος. Με την «ανίχνευση της σκέψης» έχουν τη δυνατότητα και οι μαθητές των υπολοίπων ομάδων να συμμετάσχουν, καθώς μπορούν να ζητήσουν από ένα πρόσωπο της «δυναμικής εικόνας» να «ξεπαγώσε黨και να μιλήσει, χωρίς να βγει από το ρόλο του. Με την τεχνικής της «δημιουργίας εικόνων» η καθεμιά από τις υπόλοιπες ομάδες έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει μια δικής της εικόνα, η οποία να αντανακλά πως νιώθουν τα μέλη της απέναντι στον τρόπο που αντιδρά ένας χαρακτήρας του διηγήματος σε μια δεδομένη κατάσταση που αντιμετωπίζει. 

Δημιουργός Σεναρίου: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ - ΤΡΕΧΛΗ ΖΩΗ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΛΕΝΑΚΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ (Συντονιστής)