Καλλιτεχνικά / Εικαστικά (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Το σημείο, η αρχή των πάντων. Πουαντιγισμός, η περίπτωση του Ζώρζ Σερά.

20 λεπτά

Ανατροφοδότηση και σύνδεση με την επιστήμη.

Ολοκληρώνοντας οι μαθητές την ατομική τους εργασία, θα έχουν ήδη εντυπωσιαστεί από το περίτεχνο αποτέλεσμα. Σε αυτό το σημείο, πέρα από μια διαδικασία αξιολόγησης της εμπειρίας και του αποτελέσματός της, είναι χρήσιμο να επιχειρήσουμε μια σύνδεση  με τη σύγχρονη πραγματικότητα. Άμεση είναι η σχέση της στιγματογραφίας με την τεχνολογική εφεύρεση των pixel και γενικότερα του τρόπου προβολής της εικόνας σε οθόνη. Εξηγούμε εν συντομία τη λογική ανάπτυξης της [H1] οθόνης, τη διαφορά ανάμεσα στο χρώμα - υλικό και το χρώμα - φως[H2]  και παρουσιάζουμε μια - δυο εικόνες σε υπερμεγέθυνση προκειμένου να δουν τη λειτουργία των pixel και την αντιστοιχία τους με την οπτική πρόσμιξη στο οπτικό νεύρο που επιτυγχάνεται και στον πουαντιγισμό. Έτσι καταφέρνουμε εμπράκτως να δείξουμε στους μαθητές τον άρρηκτο δεσμό ανάμεσα σε τέχνη και επιστήμη και τον τρόπο που τα δύο πεδία αλληλοτροφοδοτούνται προάγοντας την εξέλιξη.

Φύλλο εργασίας - Στοιχειώδεις ερωτήσεις συσχετισμών

Διευκρίνιση: 
Προσπάθησε να απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις

Παρουσίαση ασκήσεων Πουαντιγισμού μαθητών Ε-ΣΤ τάξεων

Διευκρίνιση: 
Σε αυτή την παρουσίαση, θα δεις ασκήσεις που έκαναν συνομίλικοί σου μαθητές. Κάθε μια έχει επιλεχθεί για τους δικούς της ιδιαίτερους λόγους. Παρατήρησέ τες και προσπάθησε να εστιάσεις στις διαφορές τους.

Το χρώμα ως ύλη, ως φως και η σύνδεση με τον Πουαντιγισμό

Διευκρίνιση: 
Σε αυτή την παρουσίαση θα παρακολουθήσεις πόσο κοντά βρίσκεται ορισμένες φορές η τέχνη και η Επιστήμη. Με αφορμή τις ιδιότητες του φωτός, θα καταλάβεις πως οι Ιμπρεσιονιστές συνδέονται με τις οθόνες που υπάρχουν γύρω σου.
Δημιουργός Σεναρίου: ΦΟΙΒΟΣ ΣΟΦΙΚΙΤΗΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΑΡΤΣΑΚΑ ΕΛΕΝΗ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΛΑΖΑΡΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ (Συντονιστής)