Ερευνητική Εργασία - Project (Γυμνάσιο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

"Ο ξένος κι εγώ"

40 λεπτά

Μια πρώτη γεύση... ως αφόρμηση

Φύλλα Εργασίας

Τίθεται το ερώτημα που θα μας απασχολήσει: "Ποιος είναι ο 'ξένος' διαχρονικά και πώς αντιμετωπίζεται;"

 

Παρακολουθούμε προσεκτικά ένα σύντομο βίντεο.

Κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης ζητείται να έχουν υπόψη τους τα πιο κάτω, ώστε να συζητηθούν στη συνέχεια:

  • Ποιο θέμα παρουσιάζεται στο βίντεο;
  • Ποια είναι τα σχόλια και οι εντυπώσεις  σχετικά με όσα παρακολούθησαν;
  • Τι συναισθήματα ένιωσαν, παρακολουθώντας το βίντεο; Μήπως συνδέεται με  ανάλογες εμπειρίες ή καταστάσεις της δικής τους καθημερινότητας;

 Σχολιάζουν τα σκίτσα ...   

Επισκέπτονται το ηλεκτρονικό λεξικό Τριανταφυλλίδη και βρίσκουν τις σημασίες των λέξεων: μετανάστης, πρόσφυγας, φιλοξενία.

Οι μαθητές χωρίζονται σε  τέσσερις ομάδες των 4-5 ατόμων και στη συνέχεια:

Όλες οι ομάδες των μαθητών ανοίγουν το φάκελο στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή με τίτλο «Ξένος», στον οποίο βρίσκεται το πρώτο φύλλο εργασίας με το οποίο θ’ ασχοληθούν. Οι μαθητές ενημερώνονται ότι στην τελευταία φάση θα παρουσιάσουν τις εργασίες τους, οπότε σ' αυτόν το φάκελο μπορούν να αποθηκεύουν υλικό που σκοπεύουν ν' αξιοιποιήσουν.

"Πείτε ΟΧΙ στο ρατσισμό!"

Δώδεκα καλλιτέχνες σκιτσάρουν για το ρατσισμό

Διευκρίνιση: 
Σκίτσο του Κώστα Γρηγοριάδη

Δώδεκα καλλιτέχνες σκιτσάρουν για το ρατσισμό

Διευκρίνιση: 
Βαγγέλης Παυλίδης

Λεξικό της κοινής νεοελληνικής

Διευκρίνιση: 
Λεξικό της Kοινής Nεοελληνικής (Τριανταφυλλίδη)

Συννεφόλεξο

Διευκρίνιση: 
Χρήσιμη διεύθυνση για το φύλλο εργασίας.

Σύσταση

Δημιουργός Σεναρίου: Αιμιλία Τσελέντη (Εκπαιδευτικός)