Ευέλικτη Ζώνη (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Διδακτικό σενάριο για την υγιεινή διατροφή: Η εξαφάνιση του ωραίου Δαρείου

45 λεπτά

Τα παιδιά σε ρόλο...ντετέκτιβ

Η δασκάλα μπαίνει στην τάξη σε ρόλο ντετέκτιβ.  Αναφέρει στους μαθητές ότι τους έχει ανατεθεί μια μυστική αποστολή:  θα πρέπει όλοι να βοηθήσουν να βρεθεί ο αγαπημένος γάτος του γνωστού διατροφολόγου Τίτου Τιτομιχελάκη που αγνοείται εδώ και λίγες ημέρες.  Τους δείχνει τη φωτογραφία του γάτου και τους καλεί να διερευνήσουν μαζί της την υπόθεση.  Οι μαθητές ενθουσιάζονται, μπαίνουν αμέσως στον ρόλο και σαν σωστοί ντετέκτιβ αρχίζουν μεμιάς να κάνουν διάφορες ερωτήσεις σχετικά με την υπόθεση.  Οι πληροφορίες που δίνονται από την εκπαιδευτικό είναι συγκεκριμένες για να επιστρατεύσουν τα παιδιά τη φαντασία και τη δημιουργική τους σκέψη.  Αναφέρεται ότι ο κύριος Τίτος είναι πολύ γνωστός διατροφολόγος και βοηθά παιδιά και γονείς να μάθουν να τρώνε σωστά για να έχουν υγεία και μακροζωία ενώ παράλληλα είναι και μουσικός.  Έπειτα η δασκάλα καλεί τους μαθητές να της περιγράψουν τον γάτο της φωτογραφίας.  Μέσα από τις απαντήσεις των παιδιών ο Δαρείος περιγράφεται ως ένας γάτος λεπτός υγιέστατος,  με γυαλιστερό τρίχωμα, γούνα απαλή και κόκκινο λουράκι.   Από την ημέρα που εξαφανίστηκε το αφεντικό  είχε πέσει σε βαθιά κατάθλιψη και δεν επιθυμούσε να μιλήσει σε κανένα! Την ημέρα της εξαφάνισης ο Δαρείος ήταν μόνος του για μέρες στο σπίτι τους καθώς ο Τίτος είχε φύγει για συναυλία. Η δασκάλα καλέι τους μαθητές να οργανώσουν τις πληροφορίες της εξαφάνισης σε εννοιολογικούς χάρτες για να δημοσιευτούν οι πληροφορίες στο  blog της τάξης ώστε όλοι να μάθουν για την εξαφάνιση. Τα παιδιά χωρίζονται σε 5 ομάδες .  Οι τέσσερις δουλέυουν πάνω σε ημιδομημένους εννοιολογικούς χάρτες στο λογισμικό kidspiration στο εργαστήρι υπολογιστών ενώ η πέμπτη φτιάχνει μια αφίσα με στοιχεία της εξαφάνισης του γάτου στο λογισμικό glogster edu.  Η πρώτη ομάδα περιγράφει τον Δαρείο ώστε να μάθουν όλοι πώς είναι, ποιες είναι οι συνήθειές του, ποιος είναι ο χαρακτήρας του.  Η δεύτερη ομάδα γράφει πληροφορίες γύρω από το πρόσωπο του αφεντικού του.  Η τρίτη ομάδα απαντά με λίγα λόγια και εικόνες στις ερωτήσεις που αφορούν το γεγονός, τα πρόσωπα,  πού, πότε, γιατί έγινε.  Η τέταρτη ομάδα δημιουργεί μια αφίσα εξαφάνισης για να την κολλήσουν στη γύρω περιοχή με το λογισμικό glogster edu.  Η πέμπτη ομάδα συντάσσει ερωτήσεις που θα ήθελε να απαντηθούν γύρω από την εξαφάνιση του γάτου. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες οι μαθητές «χτίσουν» στο μυαλό τους την ιστορία και αισθάνονται πιο ενεργά μέλη ενώ παράλληλα μαθαίνουν πώς να οργανώνουν πληροφορίες από μια αφήγηση.  Μόλις ολοκληρώσουν οι ομάδες την εργασία τους την εκτυπώνουν και την παρουσιάζουν σε όλους τους μαθητές.  Οι εννοιολογικοί χάρτες μπορού να γίνουν μικρές εκθεσούλες όπου οι μαθητές αφηγούνται το γεγονός της εξαφάνισης με σκοπό τα κείμενά τους να δημοσιευτούν στο blog της τάξης και να μάθει και η ευρύτερη κοινότητα την μυστηριώδη εξαφάνιση του γάτου ώστε να συμβάλλει με όποιο τρόπο μπορεί στις προσπάθειες

περιγραφή γάτου

Διευκρίνιση: 
Ημιδομημένος εννοιολογικός χάρτης

Τίτος Τιτομιχελάκης

Διευκρίνιση: 
Ημιδομημένος εννοιολογικός χάρτης

γεγονός

Διευκρίνιση: 
ημιδομημένος εννοιολογικός χάρτης

Ερωτήσεις γύρω από την υπόθεση

Διευκρίνιση: 
Ημιδομημένος εννοιολογικός χάρτης

αφίσα εξαφάνισης γάτου

Δημιουργός Σεναρίου: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΓΙΑΝΝΙΩΤΗ (Εκπαιδευτικός)