Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

"Εγώ κι εσύ μαζί!"

15 λεπτά

"Η Γνωριμία"

1. Για να γνωριστούν μεταξύ τους, τα δύο τμήματα (Α’ και ΣΤ’) συναντιούνται σε μια τάξη και παίζουν:

 Μαγική κόλλα : σε ζευγάρια με ένα μικρό και έναν μεγάλο μαθητή περπατάμε κολλημένοι σε ένα σημείο του σώματος. Στόχος τους να μην ξεκολλήσουν καθώς περπατούν. Το σημείο εναλλάσσεται με σύνθημα της δασκάλας.

 Καθρέφτες: πάλι σε ζευγάρια, στεκόμαστε ο ένας απέναντι από τον άλλον και προσπαθεί ο ένας να αντιγράψει τις κινήσεις του άλλου. Ο ένας είναι δηλαδή ο άνθρωπος κι ο άλλος ο καθρέφτης του. Οι ρόλοι στη διάρκεια του παιχνιδιού εναλλάσσονται.

 Οδηγώ τον τυφλό: ο ένας είναι ο τυφλός και ο άλλος ο οδηγός του. Ο οδηγός πρέπει να καθοδηγήσει τον τυφλό στον χώρο ανάμεσα από εμπόδια χωρίς να χτυπήσει πουθενά αλλά χρησιμοποιώντας μόνο ένα άγγιγμα στον ώμο ή στην παλάμη.

Προτείνεται η χρήση μουσικής στα παραπάνω θεατρικά παιχνίδια, για να δίνει ρυθμό στην κίνηση και να δημιουργεί την κατάλληλη ατμόσφαιρα .

2. Καθόμαστε σε κύκλο. Η δασκάλα εξηγεί στα παιδιά ότι θα ξεκινήσουν και οι δύο τάξεις ένα πρόγραμμα «υιοθεσίας». Πρόκειται για ένα παιχνίδι ρόλων όπου οι μαθητές της Α’ τάξης θα αποκτήσουν «σχολικούς γονείς», τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης. Για αυτό τον λόγο, οι μαθητές των δύο τάξεων θα συναντιούνται σε κοινές διδακτικές ώρες. Όμως οι συλλογικοί ρόλοι των «γονέων» και των «παιδιών» θα ισχύουν και πέρα από την ώρα του μαθήματος, στα διαλείμματα, σε όλες τις εκδηλώσεις του σχολείου και για όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η δασκάλα απαντά σε απορίες των παιδιών.

Δημιουργός Σεναρίου: Μαρία Λιάτσου (Εκπαιδευτικός)