Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Ταξιδεύοντας με τον Αίσωπο-διαδίκτυο, animation

120 λεπτά

Προφορά του φθόγγου

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

Η συγγραφική άσκηση πάνω στον μύθο του Αισώπου «Ο λαγός και η χελώνα» και ο κριτικό σχολιασμός, έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να εκφράσουν απόψεις και να διατυπώσουν κάποιες θεωρητικές αρχές γύρω από τους μηχανισμούς της μυθοπλασίας. Για να αποκτήσει ενδιαφέρον ο συγκεκριμένος μύθος και μεγαλύτερη πλαστικότητα και ένα δημιουργικό και διαλογικό χαρακτήρα, αφήσαμε στα παιδιά την πρωτοβουλία να πλάσουν προφορικές ιστορίες.

Στην σειρά των μαθημάτων μας προσεγγίσαμε με ιδιότυπο και κατά το δυνατό γοητευτικό τρόπο τεχνικές της συγγραφής, ξεκινώντας από τα κλασσικά στο είδος βιβλία. Απώτερος στόχος ήταν να καλλιεργηθεί το πνεύμα που πρέπει να διέπει το σημερινό παιδικό βιβλίο.  Τέλος αναδείξαμε και την αμφίδρομη σχέση εικόνας και κειμένου.

«Ο Λαγός και η χελώνα» ο μύθος του Αισώπου θεωρείται ως παγκόσμια πνευματική κληρονομιά και ως κοινή πολιτισμική περιουσία. Στο χώρο του κινηματογράφου και ειδικότερα των κινούμενων σχεδίων υπήρξαν πηγή έμπνευσης για την απροσδόκητη ήττα ενός αισιόδοξου λαγού από μιας αργής και ταπεινής χελώνας.

Οι έμφυτες ικανότητες του ανθρώπου χωρίς συστηματική και επίμονη προσπάθεια δεν είναι ποτέ επαρκείς. Έτσι ο λαγός δεν μπορεί να επαναπαύεται στις δόξες του, αφού όταν δοκιμάσει να τρέξει, εξαιτίας μιας χελώνας που προπονείται καθημερινά, θα δώσει το βραβείο στη χελώνα, ως ένδειξη αναγνώρισης αθλητικού ήθους και κοινωνικής προσφοράς. 

            Με τον υπολογιστή της τάξης μας ξεκινήσαμε να γράφουμε το σενάριο του λαγού και της χελώνας. Αξίζει να τονίσουμε ότι τα παιδιά είναι αρκετά εξοικειωμένα τόσο με το πληκτρολόγιο όσο και με το ποντίκι. Ανοίξαμε ένα έγγραφο στο Word και αρχίσαμε να γράφουμε σιγά–σιγά το σενάριο. Κάθε φορά που έγραφε κάποιος μαθητής το βοηθούσαμε και να το αποθηκεύσει. Αφού τελειώσαμε την γραφή κειμένων, βγάλαμε φωτογραφίες τις ζωγραφιές των παιδιών με τα ζώα και τις περάσαμε στον υπολογιστή. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν όταν είδαν στον υπολογιστή τα δικά τους έργα. Τέλος μεταφέραμε τις εικόνες στα αντίστοιχες σελίδες και το βιβλιαράκι μας ήταν έτοιμο.

Δημιουργός Σεναρίου: ΙΟΥΛΙΑ ΣΙΣΚΟΥ (Εκπαιδευτικός)