Πληροφορική (Γυμνάσιο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 2 ώρες

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ

25 λεπτά

Οι Αλγόριθμοι στην πραγματική ζωή - Ορισμός

Φύλλα Εργασίας
Οι μαθητές εμπλέκονται σε αλγόριθμους που συναντώνται στην καθημερινή ζωή, όπως μια συνταγή μαγειρικής και οι οδηγίες μιας κατασκευής. 
Οι μαθητές μέσα από δραστηριότητες ανακαλύπτουν την έννοια του αλγορίθμου και διαμορφώνουν τον ορισμό του.

(1) Οι μαθητές παρακολουθούν ένα διαδραστικό βίντεο από το code.org (Unplugged - Real Life Algorithms - Paper Airplanes,  https://www.youtube.com/watch?v=AWqo8Gxtrjs&list=FLj-yuh-77YA0gWKyHHLoRyQ), που αναφέρεται σε αλγόριθμους που συναντάμε στην καθημερινή ζωή. 
Τα δυο παραδείγματα που παρουσιάζει είναι (α) η κατασκευή ενός χάρτινου αεροπλάνου και (β) η παρασκευή σοκολάτας. Οι μαθητές (εργασία σε δυάδες) συμπληρώνουν το Φύλλο Εργασίας 1.  
(2) Οι μαθητές απαντούν σε διαδραστικές ερωτήσεις από το βίντεο, για την έννοια του αλγορίθμου.
(3) Δίνεται στους μαθητές (εργασία σε δυάδες στην τάξη, offline) το Φύλλο Εργασίας 2, για να κατασκευάσουν ένα χάρτινο αεροπλάνο. Οι μαθητές κόβουν τις εικόνες, τις τοποθετούν με την κατάλληλη σειρά (δημιουργούν το δικό τους αλγόριθμο) και τις δίνουν σε μια άλλη ομάδα για να κατασκευάσει το αεροπλάνο. Κάθε ομάδα ελέγχει την αποτελεσματικότητα του αλγορίθμου μιας άλλης.
(4) Συζήτηση με τους μαθητές για τα συμπεράσματά τους και διαμόρφωση του ορισμού του Αλγορίθμου.

Αλγόριθμοι της Πραγματικής Ζωής: Χάρτινα αεροπλανάκια/σαΐτες (Unplugged - Real Life Algorithms - Paper Airplanes)

Διευκρίνιση: 
Παρακολουθείστε με προσοχή το video! Θα πρέπει να απαντήσετε μετά σε σχετικές ερωτήσεις! Γράψτε στο φύλλο εργασίας σας ότι, θεωρείτε σημαντικό! Χρησιμοποιήστε το Φύλλο Εργασίας 1.
Σχόλιο: 
Το βίντεο βρίσκεται αναρτημένο στο code.org (https://studio.code.org/s/course2/stage/2/puzzle/1) και έχει υποτιτλιστεί στα ελληνικά σε ελεύθερη μετάφραση, για τις ανάγκες του μαθήματος με τα εργαλεία υποτιτλισμού του youtube.com.

Για να δούμε τι μάθαμε από το βίντεο που παρακολουθήσαμε;

Διευκρίνιση: 
Προσπαθήστε να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις, αφού συμβουλευτείτε τις σημειώσεις και το συζητήσετε μεταξύ σας.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΩ ΕΝΑ ΧΑΡΤΙΝΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑΚΙ/ΣΑΪΤΑ

Διευκρίνιση: 
Χρησιμοποιήστε το Φύλλο Εργασίας 2.

Τι είναι τελικά ο Αλγόριθμος;

Διευκρίνιση: 
Γίνεται μια σύνδεση με την προηγούμενη ενότητα, "Τι είναι πρόβλημα" και αναπλαισιώνεται η νέα γνώση για την έννοια του αλγορίθμου.

Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό

Διευκρίνιση: 
(Διαδραστικό Σχολικό Βιβλίο: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου - Κεφάλαιο 1)
Δημιουργός Σεναρίου: ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΜΑΛΛΙΑΡΑ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΩΤΣΑΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΒΕΡΥΚΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (Συντονιστής)