Φυσική αγωγή (Γενικό Λύκειο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 1 ώρα

Ελεύθερη βολή στην καλαθοσφαίριση

30 λεπτά

Διερεύνηση των παραμέτρων της ελεύθερης βολής

Φύλλα Εργασίας

Οι μαθητές/τριες εργάζονται σε ομάδες των δύο ή τριών ατόμων (ανάλογα με το συνολικό αριθμό των μαθητών/τριών του τμήματος) ανά ηλεκτρονικό υπολογιστή. Εκτελούν την προτεινόμενη υπολογιστική εφαρμογή που αφορά την ελεύθερη βολή στο μπάσκετ και συμπληρώνουν το συνοδευτικό ατομικό φύλλο εργασίας. Μέσα από καθοδηγούμενη διερεύνηση, οι μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να εντοπίσουν τις παραμέτρους της ελεύθερης βολής (γωνία βολής, αρχική ταχύτητας και ύψος βολής της μπάλας). Μεταβάλλοντας την τιμή μιας παραμέτρου και κρατώντας τις άλλες σταθερές, μπορούν να διερευνήσουν την επίδραση κάθε παραμέτρου στην τροχιά της μπάλας. Τέλος, μέσα από μια παιγνιώδη δραστηριότητα, καλούνται να επιλέξουν τον κατάλληλο συνδυασμό τιμών των παραμέτρων ώστε να "πετύχουν καλάθια". 

Σε συνέχεια του σεναρίου και στο πλαίσιο μιας διαθεματικής προσέγγισης προτείνεται η διδακτική αξιοποίηση της παρούσας υπολογιστικής εφαρμογής και από συναδέλφους των επιστημονικών αντικειμένων της φυσικής και των μαθηματικών. Στη φυσική προτείνεται η αξιοποίηση της δυνατότητας επιλογής της γήινης ή της σεληνιακής επιτάχυνσης της βαρύτητας (g) και του τρόπου που αντίστοιχα επηρεάζει την τροχιά της μπάλας. Στα μαθηματικά προτείνεται η αξιοποίηση της δυνατότητας συσχέτισης των λύσεων του τριωνύμου με τις συντεταγμένες των σημείων που αποτελούν διαδοχικές θέσεις της μπάλας σε μια ελεύθερη βολή.

Λήψη διαδραστικής εφαρμογής για την ελεύθερη βολή στο μπάσκετ

Οδηγίες για την εκτέλεση της διαδραστικής εφαρμογής

Δημιουργός Σεναρίου: ΙΑΚΩΒΟΣ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (Συντονιστής)