Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Η σχετική θέση των αντικειμένων

30 λεπτά

Σχετικές θέσεις αντικειμένων σε σχέση με το σώμα

Στην πρώτη φάση του σεναρίου οι μαθητές/τριες θα παρακολουθήσουν μια μικρή ιστορία ("διαδραστικό βίντεο, η μοχθηρή βασίλισσα"): η/ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει στην ολομέλεια την μικρή ιστορία, που θα αποτελέσει αφορμή για απόλαυση αλλά και θα εισάγει τις έννοιες που διαπραγματευόμαστε. Στο βιντεάκι, οι φιγούρες του σκακιού προσωποποιούνται και αυτό μας βοηθάει στην εξάσκηση των σχετικών θέσεων των αντικειμένων σε σχέση με το σώμα. Αφού τα παιδιά παρακολουθήσουν το βιντεάκι, τους επιστούμε την προσοχή στα διαδραστικά σημεία. Καλούμε ένα παιδί να επαννεκινήσει το βιντεάκι, πατώντας στα σημεία που εμφανίζονται, ώστε να "-δούμε τι θα γίνει". Οι μαθητές/τριες, με τη βοήθειά μας, απαντούνε στις ερωτήσεις του βίντεο, ενώ στη συνέχεια ακολουθεί συζήτηση σχετικά με την αναπαράσταση των σκακιστικών κομματιών. Στη φάση αυτή, η/ο εκπαιδευτικός φέρνει στην ολομέλεια τη σκακιέρα από τα επιτραπέζια παιχνίδια και παρουσιάζει στα παιδιά τα κομμάτια, δίνοντάς τα στα χέρια τους : "-πώς νομίζετε ότι λέγεται αυτό το κομμάτι", "-με τι μοιάζει αυτό το κομμάτι, πώς σκέφτεστε ότι λέγεται;", "-πείτε μου τη γνώμη σας, η βασίλισσα της σκακιέρας σε τι μοιάζει με τη βασίλισσα που είδαμε στο βιντεάκι;".

Αμέσως μετά ακολουθεί η παρακολούθηση της "διαδραστικής παρουσίασης", όπου ένα παιδί αναλαμβάνει να ενεργοποιεί τα κουμπιά που εμφανίζονται σε αυτήν, ώστε να κυλήσουν οι διαφάνειες. Τα παιδιά βλέπουν την εικόνα και ακούνε την ερώτηση στο αρχείο ήχου. Καταθέτουν τις γνώμες τους στην ολομέλεια, ενώ εμείς εστιάζουμε ώστε οι μαθητές/τριες να χρησιμοποιούν τις έννοιες "κάτω από", "πίσω από" κτλ. στις απαντήσεις τους. Μπορούμε να ρωτήσουμε τους μαθητές/τριες να υποθέσουν την ερώτηση του αρχείου ήχου, πριν την ακούσουνε: "-τι νομίζετε ότι θα μας ρωτήσουν εδώ;", "-πείτε μου τη γνώμη σας και έπειτα ας πατήσουμε το κουμπί του ήχου". 

 

 

Η μοχθηρή βασίλισσα

Διασκεδάζουμε με το σκάκι

Δημιουργός Σεναρίου: ΕΙΡΗΝΗ ΜΟΎΣΙΑΔΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΤΣΑΜΠΑΖΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΣΟΦΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ (Συντονιστής)