Κόκκινη κλωστή δεμένη, στη γηραιά ήπειρο τυλιγμένη, κάνε κλικ για να γυρίσει, την Ευρώπη να γνωρίσει.
Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων (Δημοτικό)
Κόκκινη κλωστή δεμένη, στη γηραιά ήπειρο τυλιγμένη, κάνε κλικ για να γυρίσει, την Ευρώπη να γνωρίσει.
βιωματικό τρόπο τις ευρωπαϊκές αξίες στους μαθητές του.
Συνακόλουθα, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της σύγχρονης συγκυρίας για την ανάγκη δημιουργίας καινοτόμων εκπαιδευτικών παρεμβάσεων υψηλού επιπέδου ευρωπαϊκά προσανατολισμένων στο ελληνικό σχολείο με την ταυτόχρονη αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε η παρούσα εκπαιδευτική παρέμβαση. Τίτλος της εκπαιδευτικής παρέμβασης ορίστηκε να είναι «Κόκκινη κλωστή δεμένη στη γηραιά ήπειρο τυλιγμένη, κάνε κλικ για να γυρίσει την Ευρώπη να γνωρίσει» τίτλος που ανταποκρίνεται όσο το δυνατό καλύτερα στο σκεπτικό της παραπάνω καινοτόμου παρέμβασης.
Η παρούσα εργασία θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια αφόρμηση για την εισαγωγή στο σχολείο πρωτότυπων εκπαιδευτικών δράσεων εμπλέκοντας ενεργά τους μαθητές με τις αξίες και τα ιδεώδη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το συγκεκριμένο Project παρουσιάζει αναλυτικά τη θεωρητική τεκμηρίωση, το σχεδιασμό, την πραγματοποίηση και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων μιας καινοτόμου εκπαιδευτικής παρέμβασης . Υλοποιήθηκε στα πλαίσια της εκπόνησης ενός προγράμματος πολιτιστικών και με την ευκαιρία της συμμετοχής μου στην εκπαιδευτική δράση Εurope at Schools through Art and Simulation κκαι Teachers 4 Europe.
Στο συγκεκριμένο Project με τίτλο «Κόκκινη κλωστή δεμένη στη γηραιά ήπειρο τυλιγμένη, κάνε κλικ για να γυρίσει την Ευρώπη να γνωρίσει» συμμετείχαν οι 23 μαθητές της Στ τάξης του 5ου Δημοτικού Σχολείου Κορωπίου Αττικής. Το Project περιλαμβάνει μία σειρά από εκπαιδευτικές βιωματικές δραστηριότητες και θα μπορούσε να αποτελέσει αφόρμηση για την ένταξη στο δημοτικό σχολείο καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων εντάσσοντας δημιουργικά την ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης τόσο μέσω της βιωματικής και ενεργούς μάθησης όσο και μέσα από τη λειτουργική ενσωμάτωση και ένταξη των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ενδεικτικά, στα πλαίσια της εκπαιδευτικής παρέμβασης:
-
Γνώρισαν το λόγο δημιουργίας της Ε.Ε. και τη σταδιακή ένταξη των χωρών σε αυτή.
-
Έμαθαν ποια είναι τα κοινά σύμβολα των χωρών της Ε.Ε.
-
Αναζήτησαν και βρήκαν πληροφορίες τόσο για την αγαπημένη τους ευρωπαϊκή χώρα όσο και για τα αξιοθέατα και μνημεία που μπορεί να συναντήσει κανείς στις ευρωπαϊκές χώρες.
-
Έγιναν οι ίδιοι δημιουργοί πρωτότυπου ψηφιακού υλικού.
Εν συντομία, τα αποτελέσματα από την πραγματοποίηση του εν λόγω Project ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για μελλοντικές και ανάλογες δράσεις. Οι δομημένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες αποδείχτηκαν ιδιαίτερα εποικοδομητικές. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια διαπιστώθηκε η σημασία της ένταξης καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων στην εκπαιδευτική διαδικασία αποδεικνύοντας πως ανάλογες δράσεις μπορούν να κινητοποιήσουν τα παιδιά στη μάθηση με διασκεδαστικό τρόπο, διατηρώντας το ενδιαφέρον των μαθητών αμείωτο και δημιουργώντας ένα πρόσφορο έδαφος για την καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων μέσω της αλληλεπίδρασης. Μέσω των ομαδικών και πρωτότυπων δραστηριοτήτων δόθηκε στους μαθητές η δυνατότητα να εκφράσουν αβίαστα τα συναισθήματά τους και να απελευθερώσουν το δημιουργικό τους πνεύμα.
Δημιουργός Σεναρίου: ΒΙΚΥ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑ (Εκπαιδευτικός)