Θεωρητική και κατασκευαστική μελέτη μιας υποδειγματικής εργασίας.
Τεχνολογία (Γυμνάσιο)
Οι μαθητές/τριες της Α τάξης Γυμνασίου, στο μάθημα της Τεχνολογίας, ακολουθούν τη μέθοδο "μαθαίνω μέσα από την πράξη", αναγνωρίζουν τα εργαλεία και τον τρόπο χρήσης τους, ανακαλύπτουν τις πηγές γνώσης και αξιολογούν τις πληροφορίες. Ο επιθυμητός στόχος ως το τέλος της σχολικής χρονιάς είναι να ολοκληρώσουν την ατομική τους εργασία, που θα αποτελείται από μια τεχνική κατασκευή και την γραπτή εργασία που αφορά τα υλικά, τα εργαλεία, τη διαδικασία που ακολουθήθηκε καθώς και την ιστορική εξέλιξή της κ.α.
Το σενάριο εφαρμόζεται μετά το τέλος της θεωρητικής προσέγγισης του διδακτικού εγχειριδίου και πριν την επιλογή αντικειμένου κατασκευής από τους μαθητές. Οι μαθητές/τριες θα εξοικειωθούν με τον τρόπο σκέψης και τα εργαλεία που πρέπει να χρησιμοποιήσουν προκειμένου να προσεγγίσουν ένα σύνθετο τεχνολογικό πρόβλημα. Έτσι θα γίνει μία μικρή ανακεφαλαίωση της θεωρίας του εγχειριδίου και μία μικρή προετοιμασία για το τι θα ακολουθήσει ως την ολοκλήρωση της ατομικής εργασίας.
Οι μαθητές/τριες θα εργαστούν σε ομάδες των 2 ατόμων (αναλαμβάνοντας συγκεκριμένους ρόλους εργασίας: Συντονιστής- Χειριστής ηλεκτρονικού υπολογιστή, Γραμματέας-Καταγραφέας φύλλων εργασίας). Θα χρησιμοποιηθεί ένας υπολογιστής ανά ομάδα (ή tablet ή smartphones) με πρόσβαση στο διαδίκτυο και θα διανεμηθούν Φύλλα εργασίας τα οποία θα υπάρχουν και σε ηλεκτρονική μορφή. Απαραίτητη κρίνεται η ύπαρξη διαδραστικού πίνακα ή απλού βιντεοπροβολέα στην τάξη (ή στο εργαστήριο Πληροφορικής).

Μέσα από την εφαρμογή αυτού του σεναρίου οι μαθητές θα αποκτήσουν τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες για την ολοκλήρωση μιας κατασκευής, συλλέγοντας πληροφορίες για τον τρόπο λειτουργίας της, καταγράφοντας και υλοποιώντας τα βήματα δημιουργίας της ώστε να κατανοήσουν όλα τα στάδια υλοποίησης, με απώτερο στόχο να τα εφαρμόσουν στην ατομική τους κατασκευή.