Φάση Σεναρίου

Μαθηματικά (ΔΕ) (Γυμνάσιο)

Μήκος κύκλου

2 ώρες

Ανακαλύπτοντας το αμετάβλητο του λόγου L/δ

25λεπτά

Αρχικά οι μαθητές κατασκευάζουν στο τετράδιο με τον διαβήτη τους κύκλο τυχαίας διαμέτρου δ, και χρησιμοποιώντας πλαστελίνη περιτυλίγουν τον κύκλο. Το συγκεκριμένο τμήμα της πλαστελίνης (χωρίς να καταφύγουν στην αριθμητική μέτρησή του με χάρακα) αποτελεί  το μήκος L1 του συγκεκριμένου κύκλου διαμέτρου δ.

Επαναλαμβάνουν την ίδια διαδικασία, τώρα όμως με κύκλο διπλάσιας διαμέτρου (2δ), κατόπιν τριπλάσια (3δ) κτλ.. Η σύγκριση των μηκών των καινούριων κύκλων με το L1, θα τους οδηγήσει στο  συμπέρασμα της αναλογίας για τα μεγέθη: "μήκος κύκλου" και "διάμετρος κύκλου". Η γνωστή για αυτούς σχέση των αναλόγων ποσών, θα τους οδηγήσει στο συμπέρασμα της σταθερότητας του λόγου : L/δ.

 

 


Η αναλογία των μεγεθών: 'μήκος κύκλου' και 'διάμετρος κύκλου'


Δημιουργός Σεναρίου: ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΑΝΤΖΟΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΕΙΣΟΓΛΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΣΚΟΥΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Μήκος κύκλου» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
2274