Φάση Σεναρίου

Χημεία (Γενικό Λύκειο)

Ποιος θα έχει το πάνω χέρι; Μετρήσεις μάζας και όγκου υγρών σωμάτων, υπολογισμοί και εφαρμογές της πυκνότητας τους.

2 ώρες

Έναυσμα. Διαμόρφωση πρότερων εμπειριών και γνώσεων

20λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo-erg-1.pdf

Οι μαθητές σε ομάδες των 3-4 ατόμων εργάζονται σε ατομικό φύλλο εργασίας. Πριν από την επίδειξη κάθε πειράματος επίδειξης οι μαθητές κάνουν πρόβλεψη, στην συνέχεια παρακολουθούν το πείραμα.

Δεν ζητείται η σωστή απάντηση αλλά η άποψή τους. Έτσι ανιχνεύονται οι εναλλακτικές και πρότερες αντιλήψεις των μαθητών

Με τα τρία αυτά πειράματα επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε προβληματισμό για την πυκνότητα:

 α) διαφορετικών υλικών,

β) ίδιων υλικών διαφορετικής θερμοκρασίας και

γ) ίδιων υλικών μέσα στα οποία έχουμε διαλύσει ουσίες.

 

1ο πείραμα: Αναμιγνύουμε λάδι με νερό και αφήνουμε να κατασταλάξουν τα υγρά.

2ο πείραμα: Χρειαζόμαστε ένα πάγο ή νερό κρύο που έχουμε χρωματίσει μπλε ταυτόχρονα με ένα μικρό δοχείο με ζεστό νερό που έχουμε χρωματίσει κόκκινο και το έχουμε κλείσει με αλουμινόχαρτο στο οποίο έχουμε δημιουργήσει άνοιγμα. Τα τοποθετούμε μέσα σ΄ ένα μεγαλύτερο δοχείο με νερό σε θερμοκρασία δωματίου και παρακολουθούμε πως διαχέονται τα χρώματα μέσα σ΄ αυτό.

3ο πείραμα: Διαθέτουμε δύο δοχεία με νερό. Το ένα το αφήνουμε όπως έχει και στο άλλο διαλύουμε όσο περισσότερο αλάτι μπορούμε. Βυθίζουμε ένα αυγό στο δοχείο με το νερό και στη συνέχεια στο δοχείο με το αλατόνερο.


Δημιουργός Σεναρίου: Χριστίνα Μαστή (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Ποιος θα έχει το πάνω χέρι; Μετρήσεις μάζας και όγκου υγρών σωμάτων, υπολογισμοί και εφαρμογές της πυκνότητας τους.» έχει χαρακτηριστεί ως Επαρκές (βαθμολογία 50 μονάδων μέχρι 69.5) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
4187