Μήπως είσαι μουσικός;

Μουσική (Δημοτικό)

Μήπως είσαι μουσικός;

2 ώρες
Γενική περιγραφή περιεχομένου

 

Γειά σου,

Εδώ θα βρεις μια σειρά απο μουσικά παιχνίδια. Κάθε παιχνίδι προσπαθεί να ανακαλύψει τις ιδιαίτερες ικανότητές σου στη μουσική. 

Ως δάσκαλος έχω γνωρίσει πολλούς μαθητές που έχουν μεγάλη ευκολία με τη μουσική. Όμως οι φυσικές ικανότητες δεν φτάνουν για να γίνει κανείς μουσικός. Χρειάζεται πολλή μελέτη και κυρίως αγάπη για τη μουσική. Από την άλλη μεριά, μαθητές που είχαν μέτριες ικανότητες, κατόρθωσαν με την αγάπη τους για τη μουσική να διαπρέψουν! 

Είναι χάρισμα, λοιπόν, οι μουσικές ικανότητες, αλλά δεν είναι το παν! Τα παιχνίδια αυτά θα σε βοηθήσουν να τις διαπιστώσεις. Αν όμως είσαι παρατηρητικός, θα προσέξεις ότι αν κάνεις πολλές φορές την ίδια άσκηση... το αποτέλεσμα θα σε εκπλήξει ευχάριστα!

Γι' αυτό κάποιοι λένε ότι η μουσική είναι η τέχνη της μελέτης και της επανάληψης!

Φτάνουν τα λόγια όμως, πάτα στο 1ο παιχνίδι για να αρχίσουμε!


Εκπαιδευτικό Πρόβλημα

Πρόκειται για ακολουθία από μουσικά παιχνίδια. Απευθύνεται σε παιδιά των Ε' και ΣΤ' τάξεων του Δημοτικού που έχουν ελάχιστες ή καθόλου μουσικές γνώσεις.

Τα μουσικά παιχνίδια  έχουν ως στόχο να διερευνήσουν κατά πόσο ένα παιδί ηλικίας 10 - 12 χρονών, έχει ιδιαίτερες μουσικές ικανότητες, αυτό δηλαδή που πολλοί ονομάζουν "ταλέντο".

Βασίζονται σε διεθνείς μελέτες και πρακτικές. Αρκετά από αυτά τα μουσικά παιχνίδια έχουν υιοθετηθεί ως εργαλεία στην επιλογή παιδιών, υποψηφίων για την Α' τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων.                                                                        

at 50/100
Εκπαιδευτική Βαθμίδα που απευθύνεται το σενάριο
Δημοτικό
Θεματική Ταξινομία
Μουσική > Βασικά στοιχεία της Μουσικής >
Τύπος Διαδραστικότητας
Ενεργός μάθηση
Επίπεδο Διαδραστικότητας
πολύ υψηλό
Προτεινόμενη ηλικιακή ομάδα:
-6
6-9
9-12
12-15
15-18
18-25
25+
Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου:
1ο Παιχνίδι: ΕΠΑΝΩ ή ΚΑΤΩ;
30λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Τάξη, σπίτι
2ο παιχνίδι: ΑΚΟΥΩ τα ΟΡΓΑΝΑ
30λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Τάξη, σπίτι
3ο παιχνίδι: ΑΚΟΥΩ και ΠΑΙΖΩ
60λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Τάξη, σπίτι
Διδακτικοί Στόχοι
Να διερευνήσουν οι μαθητές τις μουσικές τους ικανότητες (μουσικό ταλέντο).
Να μάθουν για το μουσικό ύψος και για την συχνότητα ενός φθόγγου
Να μάθουν να ξεχωρίζουν το ύψος ενός υψηλού από ένα χαμηλό φθόγγο
Να μάθουν για τα μουσικά όργανα και τις ομάδες στις οποίες ανήκουν
Να μαθουν να διακρίνουν τους φθόγγους της μουσικής κλίμακας
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου
μουσική, δημοτικό, τεστ, ξυλόφωνο, μουσικό σχολείο, μουσικό παιχνίδι,
Υλικοτεχνική υποδομή
Η/Υ, Εργαστήρι Η/Υ, ακουστικά

Δημιουργός Σεναρίου: ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΤΗΡΤΖΟΓΛΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΤΣΕΡΠΕ ΓΕΩΡΓΙΑ-ΜΑΡΙΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΔΑΛΙΑΝΟΥΔΗ ΕΙΡΗΝΗ(ΡΕΝΑΤΑ) (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Μήπως είσαι μουσικός;» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).