

Στις τρεις πρώτες φάσεις του εκπαιδευτικού σεναρίου παρουσιάζονται οι κυριότερες κατηγορίες και οι φυσικές ιδιότητες των πιο γνωστών υλικών (του ξύλου, των μετάλλων και των πλαστικών). Στην τέταρτη φάση του σεναρίου οι μαθητές θα διαβάσουν ένα άρθρο από το διαδίκτυο σχετικά μ' ένα "έξυπνο" πλαστικό που μπορεί να επιδιορθώνεται μόνο του. Έτσι θα γνωρίσουν την εφαρμοσμένη έρευνα που γίνεται στον τομέα της Τεχνολογίας Υλικών και θα αντιληφθούν πόση σημασία έχει στην καθημερινή μας ζωή. Τέλος στην πέμπτη φάση του σεναρίου παρουσιάζονται τρία video από το youtube που δείχνουν πώς μπορούν οι μαθητές να φτιάξουν κατασκευές στο μάθημα της Τεχνολογίας με απλά αντικείμενα καθημερινής χρήσης.
Στο μάθημα της Τεχνολογίας Α’ Γυμνασίου οι μαθητές καλούνται να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα τεχνολογικό αντικείμενο π.χ. ανεμόμυλο, αυτοκίνητο, τηλέφωνο κ.ά. Σκοπός του εκπαιδευτικού σεναρίου είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τις κύριες κατηγορίες και τις φυσικές ιδιότητες των διαφόρων υλικών έτσι ώστε να είναι σε θέση να διαλέξουν τα κατάλληλα απ’ αυτά για να πραγματοποιήσουν τις κατασκευές τους.
- Να αναφέρουν τις κύριες κατηγορίες και τις φυσικές ιδιότητες των διαφόρων υλικών.
- Να αντιλαμβάνονται πως οι ιδιότητες των υλικών επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο τα χρησιμοποιούμε.
- Να μάθουν να επιλέγουν τα κατάλληλα υλικά που θα χρησιμοποιήσουν στις κατασκευές τους.
- Να αντιλαμβάνονται τη σημασία της εφαρμοσμένης έρευνας στον τομέα της Τεχνολογίας των Υλικών.
- Να αναγνωρίζουν και να κατονομάζουν το είδος του υλικού μέσα από διάφορες κατασκευές.