Καλλιτεχνικά / Εικαστικά (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Γνωριμία με το ζωγράφο Ζουάν Μιρό

Γενική περιγραφή περιεχομένου: 

Σε αυτό το σενάριο ο/η μαθητής/-τρια θα έρθει σε επαφή με τη ζωή και το έργο του ζωγράφου  Joan Μιro'. Θα του δοθεί η ευκαιρία να κατανοήσει το τρόπο που σκέφτεται εργάζεται και ζει ένας καλλιτέχνης, ώστε να καλλιεργήσει νέους τρόπους σκέψης στο δικό του έργο. Θα γνωρίσει σημαντικές τάσεις  στην  ιστορίας της σύγχρονης τέχνης με αφορμή το έργο του Μiro'. 

Εκπαιδευτικό Πρόβλημα: 

O/Η μαθητής/τρια   επιδιώκεται να γνωρίσει  και να αγαπήσει  τη σύγχρονη τέχνη μέσα από το καλλιτέχνη και το έργο του, να μπορεί  να συζητά για το θέμα του έργου, τη τεχνική, την ιστορία του έργου, και ακόμη τη πρόθεση του καλλιτέχνη. Να μαθαίνει   πώς να  βρίσκει  σχετικές πληροφορίες, ανέκδοτα και ενδιαφέροντα βιογραφικά στοιχεία. Να δέχεται νέες πληροφορίες και να εμπλουτίζει με αυτές το μαθητικό του έργο.

Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου: 
30 λεπτά
Φάση 1: Η ζωή και το έργο του ζωγράφου Zουάν Μιρό.
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο εικαστικών ή σχολική αίθουσα με ψηφιακό εξοπλισμό , ή εργαστήριο πληροφορικής.
30 λεπτά
Φάση 2: Mελετώ το Mιρό και τα έργα του.
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο εικαστικών ή σχολική αίθουσα με ψηφιακό εξοπλισμό , ή εργαστήριο πληροφορικής.
45 λεπτά
Φάση 3: Δημιουργία εικαστικού έργου.
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο εικαστικών ή σχολική αίθουσα με συνθήκες εργαστηρίου.
5 λεπτά
Φάση 4: Μία συλλογή και μία έκθεση Ζ. Μιρό.
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο εικαστικών ή σχολική αίθουσα με ψηφιακό εξοπλισμό , ή εργαστήριο πληροφορικής.
15 λεπτά
Φάση 5: Ανατροφοδότηση.
Χώρος Διεξαγωγής: Σχολική αίθουσα ή εργαστήριο εικαστικών.
Διδακτικοί Στόχοι: 
  1. Να αποκτήσει θετική στάση για τη σύγχρονη τέχνη μέσα από τη ζωή και το έργο του J. Miro'.
  2. Nα χρησιμοποιεί απλούς όρους της τέχνης για να περιγράψει ένα έργο και να εκφράσει την άποψή του.
  3. Να συνδέει τον Η/Υ και το Διαδίκτυο με την αναζήτηση πληροφοριών για τη τέχνη.
  4. Να πλάσει μορφές και εικόνες από τη φαντασία του για να εκφράσει συναισθήματα και εμπειρίες.
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου: 
παραστατική-μη παραστατική τέχνη
προσωπικό εικαστικό λεξιλόγιο
οργανικά σχήματα
σουρρεαλισμός
μνημειακή τέχνη.
Υλικοτεχνική υποδομή: 
Ένας Υπολογιστής για κάθε μαθητή ή για κάθε 2 μαθητές. Οποιοσδήποτε φυλλομετρητής, σύνδεση στο διαδίκτυο. Eργαστήριο εικαστικών ή συνθήκες εργαστηρίου. Υλικά εικαστικών.
Δημιουργός Σεναρίου: ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΑΦΙΔΑ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΑΡΤΣΑΚΑ ΕΛΕΝΗ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΛΑΖΑΡΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ (Συντονιστής)