Καλλιτεχνικά / Εικαστικά (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Γνωρίζω το ζωγράφο Πάουλ Κλέε και τον φανταστικό του κόσμο.

Γενική περιγραφή περιεχομένου: 

Με αυτό το διδακτικό σενάριο οι μαθητές/τριες θα έρθουν σε επαφή με τη ζωή, το έργο (εικαστικό και παιδαγωγικό) και τη φιλοσοφία του μεγάλου καλλιτέχνη Πάουλ Κλέε. Τα παιδιά, με ζωγραφική και εικαστικά παιχνίδια, θα γνωρίσουν τον καλλιτέχνη και δάσκαλο που έμεινε σε όλη του τη ζωή παιδί και θεωρούσε την παιδική τέχνη την πιο αγνή απ' όλες τις μορφές τέχνης.

Το παρόν ψηφιακό σενάριο μπορεί να αποτελέσει υποστηρικτικό υλικό της διδακτικής ενότητας Δ5: Ο Πάουλ Κλέε μιλάει με ένα παιδί, του μαθήματος Εικαστικών, της Α΄ & Β΄ Τάξης Δημοτικού Σχολείου. 

Εκπαιδευτικό Πρόβλημα: 

O/Η μαθητής/τρια αναμένεται, μέσα από το έργο του Πάουλ Κλέε, να ενδιαφερθεί για τη μοντέρνα τέχνη, να αποκτήσει θετική στάση απέναντι στα έργα τέχνης, να μαθαίνει πληροφορίες για τη ζωή του καλλιτέχνη και τα μορφικά στοιχεία που χρησιμοποιεί, να συζητά για τα θέματα με τα οποία καταπιάνεται ο ζωγράφος, να πειραματίζεται με διάφορα υλικά και να ανακαλύπτει ότι η τέχνη είναι ένας μοναδικός τρόπος έκφρασης. Βασικός σκοπός της έρευνας και της δημιουργίας έργων είναι να καλλιεργηθούν τα παιδιά τόσο ως δημιουργοί όσο και ως φιλότεχνοι θεατές.

Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου: 
45 λεπτά
Φάση 1: Η ζωή και το έργο του ζωγράφου Πάουλ Κλέε.
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο πληροφορικής με σύνδεση στο διαδίκτυο και ψηφιακά μέσα προβολής.
30 λεπτά
Φάση 2: Ο φανταστικός κόσμος στα έργα του Πάουλ Κλέε.
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο εικαστικών ή σχολική τάξη, με Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο και βιντεοπροβολέα.
45 λεπτά
Φάση 3: Δημιουργία έργου και παρουσίασή του.
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο εικαστικών ή σχολική τάξη με συνθήκες εργαστηρίου, Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο και εκτυπωτή.
15 λεπτά
Φάση 4: Αυτοαξιολόγηση.
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο εικαστικών ή σχολική τάξη, με Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο και εκτυπωτή.
Διδακτικοί Στόχοι: 
  1. Να γνωρίσουν τα παιδιά έργα του καλλιτέχνη Πάουλ Κλέε και να τα προσεγγίσουν με παιγνιώδη τρόπο.
  2. Να εντάσσουν στο λεξιλόγιό τους απλούς εικαστικούς όρους και να τους περιγράφουν.
  3. Να συνθέτουν μορφές με γραμμές, σχήματα, χρώματα και να αποδίδουν ρυθμό.
  4. Να χρησιμοποιούν με φαντασία διάφορα υλικά και μορφές έκφρασης.
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου: 
Πάουλ Κλέε
Paul Klee
σύγχρονη-μοντέρνα τέχνη
αφηρημένη-μη παραστατική τέχνη
Γραμμή
Σχήμα
χρώμα
ζωγραφική
μουσική
ρυθμός.
Υλικοτεχνική υποδομή: 
Εργαστήριο πληροφορικής με σύνδεση στο διαδίκτυο και ψηφιακά μέσα προβολής. Εργαστήριο εικαστικών ή σχολική τάξη με συνθήκες εργαστηρίου, Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο, βιντεοπροβολέα και εκτυπωτή. Υλικά εικαστικών.
Δημιουργός Σεναρίου: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΤΣΙΑΛΟΥ (Εκπαιδευτικός)