Πληροφορική (Γυμνάσιο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 2 ώρες

Διαδίκτυο και Διαδίκτυο των Πάντων(Internet and Internet of Things-IoT)

Γενική περιγραφή περιεχομένου: 

Το σενάριο καλύπτει τον άξονα µαθησιακών στόχων «Γνωρίζω το Διαδίκτυο, επικοινωνώ και συνεργάζομαι με ΤΠΕ», του Νέου Π.Σ. για την Α Γυµνασίου αλλα και του ΑΠΣ και συνάδει µε τις προτεινόµενες διδακτικές προσεγγίσεις για την ενεργό συµµετοχή των μαθητών, την συνεργασία και την αλληλεπίδραση του µε τους συμμαθητές  και στην συνέχεια µε τον διδάσκοντα. Το σενάριο απευθύνεται στους µαθητές της Α τάξης του γυµνασίου.

Εκπαιδευτικό Πρόβλημα: 

Σύμφωνα με έρευνες συχνά παρουσιάζεται το φαινόμενο οι  μαθητές να έχουν λαθεμένες αναπαραστάσεις για το Διαδίκτυο.Οι μαθητές δεν εχουν κατανοήσει ότι πρόκειται για ένα παγκόσμιο Δίκτυο Υπολογιστών και το συγχέουν με την υπηρεσία του Παγκόσμιου Ιστού ή με το λογισμικό πλοήγησης που υπάρχει στον υπολογιστή τους.Για το λόγο αυτό πρέπει να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να αναμορφώσουν τις πρότερες γνώσεις τους για το Διαδίκτυο μέσα απο τις προτεινόμενες δραστηριότητες, τις εικονικές αναπαραστάσεις και τη διερεύνηση των εννοιών.

Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου: 
30 λεπτά
Φάση 1: Ανιχνευση γνώσεων και αναπαραστάσεων
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο πληροφορικής
30 λεπτά
Φάση 2: Βίντεο για Ιnternet of Things-Τι λένε οι αριθμοί?
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο πληροφορικής
20 λεπτά
Φάση 3: Υπηρεσιες Διαδικτύου (παρέχονται-εκμεταλευόμαστε)
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο πληροφορικής
40 λεπτά
Φάση 4: Γνωρίζω μουσικούς με το Διαδίκτυο-Αξιολόγηση
Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο πληροφορικής
Διδακτικοί Στόχοι: 
  1. να περιγράφουν τι είναι διαδίκτυο και τις συνιστώσεςτου
  2. να προσδιορίζουν τις δυνατότητες που μας παρέχει το Διαδίκτυο των Πάντων
  3. να αναγνωρίζουν και να αναφέρουν τις βασικές υπηρεσίες του Διαδικτύου
  4. να αναγνωρίζουν το Διαδίκτυο ως μέσο επικοινωνίας, συνεργασίας, ενημέρωσης, ψυχαγωγίας, πολιτισμού
  5. να αποκτήσουν κριτική σκέψη και να συνεργάζονται
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου: 
Internet
Ιντερνετ
διαδίκτυο
Υλικοτεχνική υποδομή: 
Εργαστήριο Πληροφορικής
Δημιουργός Σεναρίου: ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΜΥΡΩΝΗ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΩΤΣΑΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΒΕΡΥΚΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (Συντονιστής)