Τα φυτά "μαγειρεύουν" την τροφή τους
Φυσική (ΠΕ) (Δημοτικό)
Το σενάριο έχει ως σκοπό να διευκολύνει τους μαθητές στην κατανόηση της φωτοσύνθεσης των φυτών ως χημική διεργασία χρησιμοποιώντας σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και δημιουργώντας εσωτερικά κίνητρα για ενεργητική συμμετοχή. Η χρήση των Τ.Π.Ε συμβάλλει καθοριστικά μέσα από πολυτροπικά κείμενα, εποπτικό υλικό και διαδραστικά εργαλεία, τα φύλλα εργασίας κινητοποιούν τους μαθητές για ομαδικό και συνεργατικό προβληματισμό, η γνωστική σύγκρουση φέρνει την αβίαστη και πιο μόνιμη εννοιολογική αλλαγή οικοδομώντας τη γνώση, η εμπλοκή του θεατρικού παιχνιδιού δημιουργεί την ενσυναίσθηση και με τη σύνδεση του φαινομένου με την καθημερινή ζωή οδηγεί σε περιβαλλοντική ευαισθησία. Συγχρόνως δημιουργείται πλούσιος προφορικός και γραπτός λόγος που προωθεί την οριζόντια διασύνδεση του γλωσσικού μαθήματος με όλα τα γνωστικά αντικείμενα και ταυτόχρονα καλλιεργείται η δημιουργική και κριτική σκέψη.

Η ενότητα της φωτοσύνθεσης στα Φυσικά της Στ΄ τάξης δυσκολεύει τους μαθητές στην κατανόηση της χημικής αντίδρασης, παρόλο που γίνονται αναφορές και σε προηγούμενες τάξεις. Γι' αυτό είναι προτιμότερο να διδαχθεί με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, ομαδική διερεύνηση της γνώσης, γνωστική σύγκρουση και εννοιολογική αλλαγή για την εποικοδόμηση της νέας γνώσης μέσα από δική τους εμπλοκή, προβληματισμό, ερμηνεία και να συνδεθεί με την καθημερινή ζωή και με προεκτάσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Οι μαθητές έρχονται στο μάθημα των Φυσικών με άποψη που βασίζεται στην κοινή λογική και στην αυθόρμητη παρατήρηση, την οποία δύσκολα ο μαθητής απορρίπτει. Η προσαρμογή αυτής της άποψης ή η απόρριψή της επιτυγχάνεται μέσα από "γνωστική σύγκρουση" και μόνο με την εμπλοκή του ίδιου του μαθητή, δημιουργώντας την "ανησυχία", τα εσωτερικά κίνητρα για την ερμηνευτική αντιμετώπιση και εποικοδόμηση της νέας γνώσης. Η χρήση των νέων τεχνολογιών προσφέρει σ' αυτήν την κατεύθυνση και σε συνδυασμό με την ομαδική εργασία, τις τεχνικές διαλόγου, τον προβληματισμό, την ερευνητική διάθεση, τη φθίνουσα καθοδήγηση, την εξαγωγή συμπερασμάτων και τη σύνδεσή τους με την καθημερινή ζωή, βοηθούν στην επίτευξη μονιμότερου και επιστημονικά τεκμηριωμένου γνωστικού αποτελέσματος.