Φάση Σεναρίου

Ιστορία (ΔΕ) (Γυμνάσιο)

Το πορτραίτο της αρχαίας Ελληνίδας σε Αθήνα και Σπάρτη

3 ώρες

Φάση διερεύνησης και επεξεργασίας των πηγών

90λεπτά

Ο/η εκπαιδευτικός ξεκινά με την προβολή πεντάλεπτου αποσπάσματος ενός βίντεο (τα πρώτα 5 λεπτά του βίντεο συνολικής διάρκειας 10:42 λεπτών) με θέμα τη Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα. Κινητοποιείται το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με τη θέση της γυναίκας στην αρχαιότητα. Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες ασχολούνται με τις δραστηριότητες ανά ομάδες (3-4 ατόμων με ανομοιογενή σύνθεση που αποφασίζεται από τον διδάσκοντα). Ο διδάσκων/η διδάσκουσα επιβλέπει διακριτικά όσο οι μαθητές εργάζονται πάνω στις δραστηριότητες και επεμβαίνει όπου χρειαστεί επιλύοντας απορίες ή προβλήματα που τυχόν δημιουργηθούν. Ο/Η εκπαιδευτικός, παροτρύνει τους μαθητές να αξιοποιήσουν μέσα σύγχρονης επικοινωνίας ώστε να συνεργάζονται πιο άμεσα και αποτελεσματικά.

 


Η Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα

Προβολή αποσπάσματος διάρκειας 5 λεπτών από το βίντεο με θέμα τη Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα

Δραστηριότητα 1

Η δραστηριότητα είναι κοινή για όλες τις ομάδες.

1ο κείμενο: (Αρχαία Ιστορία Α΄ Γυμνασίου, σελίδες 75-76),
2ο κείμενο: (Αρχαία Ιστορία Α΄ Γυμνασίου, σελίδα 48)

Δραστηριότητα 2

Η δραστηριότητα είναι κοινή για όλες τις ομάδες.

Δραστηριότητα 3

Η δραστηριότητα είναι κοινή για όλες τις ομάδες.

Γυναίκα στο γυναικωνίτη


Σκηνή στο γυναικωνίτη. Ερυθρόμορφη πυξίδα. Παρίσι, Μουσείο Λούβρου. (Αρχαία Ιστορία Α΄ Γυμνασίου, σελίδα 76)

Σπαρτιάτισσα αθλήτρια


Χάλκινο αγαλμάτιο που παριστάνει Σπαρτιάτισσα αθλήτρια (Λονδίνο, Βρετανικό Μουσείο). (Αρχαία Ιστορία Α΄ Γυμνασίου, σελίδα 49)

Δραστηριότητα 4. Α.

Με τη δραστηριότητα ασχολούνται οι μισές ομάδες.

Ξενοφών, Οικονομικός, VII, 21-23 (μετ. Α. Παπαγεωργίου)
(Αρχαία Ιστορία Α΄ Γυμνασίου, σελίδα 76)

Δραστηριότητα 4. Β.

Με τη δραστηριότητα ασχολούνται οι υπόλοιπες ομάδες.

Πλούταρχος, Λυκούργος 14.
(Αρχαία Ιστορία Α΄ Γυμνασίου, σελίδα 49)

Δραστηριότητα 5. Α.

Με τη δραστηριότητα ασχολούνται οι μισές ομάδες.

Χρησιμοποιώντας μια μηχανή αναζήτησης (πχ google) οι μαθητές/τριες μπορούν να βρουν και άλλες πηγές πληροφοριών.

Δραστηριότητα 5. Β.

Με τη δραστηριότητα ασχολούνται οι υπόλοιπες ομάδες.

Χρησιμοποιώντας μια μηχανή αναζήτησης (πχ google) οι μαθητές/τριες μπορούν να βρουν και άλλες πηγές πληροφοριών.

Δημιουργός Σεναρίου: Χριστίνα Λάιου (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Το πορτραίτο της αρχαίας Ελληνίδας σε Αθήνα και Σπάρτη» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
1376