Φάση Σεναρίου
Χημεία (Γυμνάσιο)
Αξιολόγηση-Ανακεφαλαίωση
Αξιολόγηση: Οι μαθητές καλούνται να αξιολογήσουν το επίπεδο της κατανόησής τους κριτηρίων αξιολόγησης (βλέπε παρακάτω).
Ανακεφαλαίωση: Στη συνέχεια,ο/η διδάσκων/διδάσκουσα προβάλλει την ανακεφαλαίωση είτε μέσω PDF (βλ φύλλο εργασίας) είτε μέσω της παρουσίασης (βλ παρακάτω).
Απάντηση στον αρχικό προβληματισμό/αφόρμηση: Για να μεταβάλλουμε την οξύτητα των ωκεανών πρέπει να μεταβάλλουμε είτε τον αριθμό των κατιόντων υδρογόνου ή τον όγκο των ωκεανών! Συνεπώς, αντιλαμβανόμαστε ότι είναι ένα πρόβλημα που είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί εκ των υστέρων. Ενδεχομένως, η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη, άρα πρέπει να περιοριστούν οι εκπομπές ρύπων όπως το διοξείδιο του άνθρακα.
Επιπλέον υλικό για μελέτη: Σε περίπτωση που κριθεί χρήσιμο και εφικτό, ο διδάσκων μπορεί να προτείνει στους μαθητές να παρακολουθήσουν όλο το βίντεο (14 λεπτά) της αφόρμησης μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης (http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-2394). Το θέμα μπορεί να αξιοποιηθεί ποικιλοτρόπως (διερευνητική εργασία, διαθεματική προσέγγιση, κ.ά.).
Οξύτητα
Σύγκριση οξύτητας διαλυμάτων (αριθμός κατιόντων υδρογόνου και όγκος διαλύματος) Διευκρίνιση
Προσδιορισμός pH διαλύματος (κατά προσέγγιση, με ακρίβεια) Διευκρίνιση
Σύγκριση οξύτητας διαλυμάτων από τιμές pH
Ερωτήσεις αντιστοίχισης
Ανακεφαλαίωση
Δημιουργός Σεναρίου: Γιώργος Ευθυμίου (Εκπαιδευτικός)