Φάση Σεναρίου
Μαθηματικά (ΔΕ) (Γυμνάσιο)
Τοποθέτηση των αρνητικών σε άξονα-Διάταξη
Στη δεύτερη φάση του σεναρίου οι μαθητές καλούνται να μάθουν να τοποθετούν τους αρνητικούς αριθμούς σε άξονα, προκειμένου να αποκτήσουν μια πιο σφαιρική εικόνα τους. Στη συνέχεια καλούνται να διαχωρίσουν τον αρνητικό αριθμό από την απόλυτη τιμή του. Όπως και στη φάση 1, τα οικεία παραδείγματα της καθημερινής ζωής είναι και τα πιο κατάλληλα για το σκοπό αυτό.Το θερμόμετρο μπορεί να γίνει πολύ εύκολα ένας κατακόρυφος άξονας τοποθέτησης των αρνητικών αριθμών, ενώ η απόλυτη τιμή ενός αριθμού γίνεται εύκολα κατανοητή πάνω στον άξονα ως απόστασή του από το 0.
Στη φάση αυτή γίνεται, όπως και στην πρώτη φάση, μία παρουσίαση της θεωρίας με διαφάνειες. Στο τέλος προτείνονται τρία παιχνίδια, ώστε τα παιδιά με διασκεδαστικό τρόπο να εξασκηθούν στη διάταξη των ρητών. Επίσης δίνεται μία άσκηση διάταξης αριθμών και ένα ακόμη φύλλο εργασίας, με τη βοήθεια του οποίου οι μαθητές ανά δύο μπορούν να εμπεδώσουν την καινούρια τους θεωρία.
1. ΑΣ ΤΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΣΤΗ ΣΩΣΤΗ ΣΕΙΡΑ! Διευκρίνιση
2. ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΡΗΤΩΝ ΣΕ ΑΞΟΝΑ - ΑΠΟΛΥΤΗ ΤΙΜΗ - ΔΙΑΤΑΞΗ - ΘΕΩΡΙΑ Διευκρίνιση
3. Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΣΕ...ΑΞΟΝΑ! Διευκρίνιση
4. ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ 1: ΤΑ ΚΑΠΕΛΑ Διευκρίνιση
ΠΑΙΧΝΙΔΙ 2: ΤΟ ΤΡΕΝΟ Διευκρίνιση
ΠΑΙΧΝΙΔΙ 3: ΟΙ ΜΠΑΛΕΣ Διευκρίνιση
Δημιουργός Σεναρίου: Μανιώ Σάλαρη (Εκπαιδευτικός)