Φάση Σεναρίου
Διαθεματική Ομάδα (Γυμνάσιο)
Αφετηρία-Έναυσμα
Αφετηρία του σεναρίου, όπως ήδη έχει ειπωθεί, αποτελεί η διαθεματική εργασία που προτείνει το σχολικό βιβλίο: «Στην Αθήνα, όπως και σε άλλες πόλεις του κόσμου, υπάρχει ένα Πολεμικό Μουσείο. Φανταστείτε ποια θα μπορούσαν να είναι τα εκθέματα ενός Αντιπολεμικού Μουσείου. Χωριστείτε σε ομάδες και συλλέξτε υλικό: π.χ. φωτογραφίες, λογοτεχνικά κείμενα, τραγούδια, πίνακες ζωγραφικής ή άλλα έργα τέχνης κ.λπ. με αντιπολεμικα μηνύματα. Φτιάξτε το Μουσείο σας». Η καινοτομία της παρούσας πρότασης έγκειται στη δημιουργία ενός διαδικτυακού Αντιπολεμικού Μουσείου, του οποίου οι αίθουσες αντιστοιχούν στις σελίδες ενός wiki. Πώς μπορούν, όμως, να συνδεθούν με το μάθημά μας τo διαδικτυακό Μουσείο και το wiki; Υπάρχουν Μουσεία στο διαδίκτυο; Περιηγούμαστε σύντομα σε ένα από αυτά. Επιπρόσθετα, στη φάση αυτή, οι μαθητές/ριες έρχονται σε επαφή με τον τρόπο λειτουργίας και τη φιλοσοφία ενός wiki (Τι είναι; Πώς λειτουργεί;). Επισκεπτόμαστε τη βικιπαίδεια, καθώς αποτελεί ένα καλό παράδειγμα εφαρμογής wiki και, συγκεκριμένα, το λήμμα wiki. Παρατηρούμε τη δομή της και τους υπερσυνδέσμους. Τίθενται κάποιοι βασικοί κανόνες συμπεριφοράς, ένα είδος συμβολαίου: π.χ. αποφυγή προσβλητικών σχολίων. Στη συνέχεια, αποφασίζεται ποιοι θα μπορούν να βλέπουν τις αναρτημένες δημοσιεύσεις των μαθητών/ριών, συζητείται αν θα χρησιμοποιούν ψευδώνυμα ή τα κανονικά τους ονόματα και αν ενδεχομένως χρειαστεί έγκριση από τη διεύθυνση.
Νεοεληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου-Διαθεματική εργασία 5ης ενότητας: Ειρήνη-Πόλεμος Διευκρίνιση
Βικιπαίδεια-λήμμα wiki Διευκρίνιση
Δημιουργός Σεναρίου: Μαρία Μιχάλη (Εκπαιδευτικός)