Γράφoντας με το φως (Εισαγωγή στη Φωτογραφία)

Καλλιτεχνικά / Εικαστικά (Άλλο)

Γράφoντας με το φως (Εισαγωγή στη Φωτογραφία)

3 ώρες
Γενική περιγραφή περιεχομένου

Η φωτογραφία αποτελεί μια μορφή τέχνης, την οποία οι μαθητες θα επιδιώξουν να προσεγγίσουν, όπως προβλέπεται από τις 3 ώρες του σεναρίου. Προτείνεται, αρχικά, σε κάθε μάθημα ένας μαθητής να αναλαμβάνει το ρόλο του φωτορεπόρτερ. Αφόρμηση θα γίνει μέσα από φύλλα εργασίας και συζήτηση, καθώς και από ένα βίντεο που θα μας ταξιδέψει στις φαβέλες της Βραζιλίας και στους νεαρούς της φωτογράφους. Στη δεύτερη φάση θα ξεδιπλωθεί η ιστορία της φωτογραφίας, τα είδη της, διάσημες φωτογραφίες και τεχνικά χαρακτηριστικά. Στην τρίτη, θα μιλήσουμε για τους βασικούς κανόνες σύνθεσης της φωτογραφίας και μέσω ασκήσεων θα δούμε την εφαρμογή τους.


Εκπαιδευτικό Πρόβλημα

Με το παρόν σενάριο, επιχειρείται οι μαθητές να έρθουν σε μια πρώτη εισαγωγική επαφή με την τέχνη της φωτογραφίας! Το πρώτο ερώτημα προς τους μαθητές: Ως "φωτογραφία" ορίζεται πρακτικά μόνο η λήψη selfies για τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης ή είναι κάτι παραπάνω;
Οι μαθητές θα μπορέσουν να καλλιεργήσουν τη φωτογραφική τους ματιά, να διακρίνουν κύρια χαρακτηριστικά στις φωτογραφίες, να εντοπίσουν το θέμα, τη σύνθεση, το περιεχόμενο, να γνωρίσουν τα τεχνικά μέρη μιας φωτογραφικής μηχανής, και έχοντας σαν εργαλείο όλα αυτά, να μπορέσουν, τελικά, να εκφραστουν μέσα από τη φωτογραφία! Γιατί η κάθε φωτογραφία έχει να πει μια ιστορία!

 

at 50/100
Εκπαιδευτική Βαθμίδα που απευθύνεται το σενάριο
Άλλο
Θεματική Ταξινομία
Καλλιτεχνικά / Εικαστικά > Εικαστικές Τέχνες και Τεχνολογία >
Τύπος Διαδραστικότητας
Συνδυασμός παθητικής και ενεργητικής μάθησης
Επίπεδο Διαδραστικότητας
μεσαίο
Προτεινόμενη ηλικιακή ομάδα:
-6
6-9
9-12
12-15
15-18
18-25
25+
Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου:
Αφόρμηση
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
σχολική τάξη
Ιστορία/Είδη φωτογραφίας
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
σχολική τάξη
Σύνθεση
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
σχολική τάξη, αύλειος χώρος σχολείου
Διδακτικοί Στόχοι
καλλιέργεια από άποψη εικαστικής παιδείας (σύνθεση, κάδρο, χρώμα, φως, κριτική)
ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων, μέσα από γραπτή περιγραφή φωτογραφιών, συγγραφή ιστοριών και τίτλους
εξοικείωση με ξένη γλώσσα (κυρίως αγγλική & γαλλική), μέσα από ξενόγλωσσα άρθρα, βίντεο και έννοιες
δυνατότητα προσωπικής έκφρασης μέσα από αυτή την τέχνη
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου
φωτογραφία, φωτογραφική μηχανή, φακός, κάδρο, Σύνθεση,
Υλικοτεχνική υποδομή
βιντεοπροβολέας, φωτογραφική μηχανή, χαρτόνια
Δημιουργός Σεναρίου: Μαρία Καλαμέρα (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Γράφoντας με το φως (Εισαγωγή στη Φωτογραφία)» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.