Φάση Σεναρίου

Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων (Γενικό Λύκειο)

Γράφω το σενάριο μιας κινηματογραφικής ταινίας

3 ώρες

Από τον χαρακτήρα στην ιστορία

45λεπτά

Οι χαρακτήρες που δημιουργήθηκαν κατά την προηγούμενη διδακτική ώρα επιστρέφονται στους μαθητές/ριες με τυχαίο τρόπο, έτσι ώστε ο καθένας/μία να πάρει έναν χαρακτήρα που δημιουργήθηκε από κάποιον άλλο συμμαθητή/ριά του.

Στη συνέχεια, καλούνται οι μαθητές να εντάξουν τον χαρακτήρα σε μία συνθήκη, η οποία τον οδηγεί σε κάποια Σύγκρουση: με τον εαυτό του, με κάποιον άλλο χαρακτήρα, με την ευρύτερη κοινωνία ή και με τα τρία.

Για να βοηθήσει τους μαθητές να οπτικοποιήσουν τις σκέψεις τους, ο εκπαιδευτικός μπορεί να δώσει στον καθένα/μία (επίσης με τυχαίο τρόπο) μία εικόνα (φωτογραφία, ζωγραφικό πίνακα, καρτ-ποστάλ), την οποία θα εντάξουν στην ιστορία με όποιον τρόπο θέλουν (π.χ. ως δηλωτική κάποιου συναισθήματος ή ως χώρο στον οποίο διαδραματίζεται μια σκηνή).

Με αυτά τα δεδομένα, κατά τη διάρκεια του 45λέπτου, ο κάθε μαθητής/ρια γράφει μια σύντομη ιστορία, με Αρχή-Μέση-Τέλος και με κομβικό σημείο το Δίλημμα και την Απόφαση του χαρακτήρα.

Επισημαίνεται στους μαθητές να αποφεύγουν τις περιγραφές και τη χρήση επιθέτων αλλά να εστιάσουν στην αφήγηση χρησιμοποιώντας ρήματα δράσης σε χρόνο ενεστώτα. 

Αυτή είναι η πρώτη γραφή της σύνοψης. Θα απαιτηθούν επιπλέον διδακτικές ώρες για την επεξεργασία των ιστοριών που θα προκύψουν, έτσι ώστε η ομάδα να καταλήξει στο τέλος σε μία, το αναλυτικό σενάριο της οποίας θα αναλάβει να γράψει ένας/μία από τους μαθητές/ριες της ομάδας.  

 

 

 

 

 


Δημιουργός Σεναρίου: Σωτήρης Παλάσκας (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Γράφω το σενάριο μιας κινηματογραφικής ταινίας» έχει χαρακτηριστεί ως Επαρκές (βαθμολογία 50 μονάδων μέχρι 69.5) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
2757