Φάση Σεναρίου
Διαθεματική Ομάδα (Γυμνάσιο)
Η δική μου Λέσβος
Οι μαθητές εισέρχονται στο Εργαστήριο Πληροφορικής και κάθε ομάδα παίρνει θέση μπροστά στους υπολογιστές. Έχει προηγηθεί από τον διδάσκοντα ο χωρισμός των μαθητών σε τέσσερις ομάδες των πέντε ατόμων (κριτήριο ανομοιογένειας και διακριτών ρόλων) και η αποθήκευση στην οθόνη κάθε Η/Υ ενός Φάκελου με τον τίτλο «Ο τόπος μου» που εμπεριέχει δύο αρχεία word με αντίστοιχους τίτλους: α) «Η αποστολή μου» και β) «Η δική μου Λέσβος»
- Στο διαδραστικό πίνακα της αίθουσας προβάλλεται ένα σύντομο video για τη Λέσβο και τα χωριά της (https://youtu.be/_-WSKdZ826E). με τίτλο «Το καμάρι του Αιγαίου».
- Στη συνέχεια όλοι οι μαθητές καλούνται να ανοίξουν τον Φάκελο και το αρχείο που τιτλοφορείται «Η αποστολή μου» όπου ορίζεται η Ιθάκη του γνωστικού ταξιδιού τους ως εξής: Υποθέστε ότι συμμετέχετε σε έναν μαθητικό ψηφιακό διαγωνισμό με θέμα: «Ο τόπος που μεγάλωσα…. Η κρυφή γοητεία του». Αποστολή σας είναι να δημιουργήσετε μια διαδραστική αφίσα για να αναδείξετε τις λιγότερο γνωστές πτυχές του από άποψη φυσικής ομορφιάς και λαογραφικού πλούτου. Το έπαθλο για τη νικήτρια ομάδα είναι μια δική της Στήλη στην ηλεκτρονική εφημερίδα του σχολείου της με θέμα: «Εραστές του τόπου μας…».
- Στο επόμενο βήμα της συγκεκριμένης φάσης οι μαθητές ανοίγουν το αρχείο «Η δική μου Λέσβος». Η οδηγία που περιλαμβάνεται σ’ αυτό είναι:
Λέσβος - φύση (για τις ομάδες Α΄ και Β΄) Λέσβος - παράδοση (για τις ομάδες Γ΄ και Δ’ ): Καταγράψτε τις συγκεκριμένες εικόνες - φράσεις που σας έρχονται στο νου ακούγοντας το συγκεκριμένο δίπτυχο (π.χ. παραλία…., το έθιμο του …) και δημιουργήστε ένα συννεφόλεξο (http://www.wordle.net/show/wrdl/1270551/my_sordle) για να τις αποτυπώσετε.(20΄)
Στο τελευταίο βήμα οι μαθητές καλούνται να αναζητήσουν στο διαδίκτυο οπτικό υλικό και πληροφορίες για τις φράσεις που κατέγραψαν με διττό στόχο: α) να δημιουργήσουν ένα κολάζ με το ίδιο θέμα και να β) να συνθέσουν ένα κείμενο που θα αναφέρεται στο συγκεκριμένο θέμα και θα δημοσιευθεί στο wiki της τάξης ώστε να δοθεί η ευκαιρία και στους συμμαθητές τους από τις άλλες ομάδες να κάνουν προσθήκες, παρατηρήσεις.... (20΄)
Σε περίπτωση που δεν ολοκληρώσουν το κείμενο, το συνεχίζουν εκτός διδακτικού χρόνου (ως εργασία για το σπίτι).