Φάση Σεναρίου
Βιωματικές Δράσεις - ΣΔΕ - Project (Γυμνάσιο)
Ζωντανεύοντας τους «Δρομείς»
Οι μαθητές παρακολουθούν στο διαδραστικό πίνακα video animation σχετικό με δρομείς, με κινούμενα σχέδια από αρχαία αγγεία, και δεύτερο βίντεο από το εκπαιδευτικό υλικό (λογισμικό) Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου που αναλύει δεξιότητες μετακίνησης, και συγκεκριμένα το τρέξιμο.
Προτρέπονται, αφού παρατηρήσουν την κίνηση των αθλητών να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές στον τρόπο που τρέχουν οι αθλητές, στις κινήσεις των χεριών, των ποδιών, στη θέση του σώματος, το κέντρο βάρους κλπ. και ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια.
Καλούνται σε ομάδες να δημιουργήσουν τη δική τους ταινία/animation, βασισμένη σε εικόνες από αγγεία που θα επιλέξουν μετά από αναζήτηση στο διαδίκτυο σε ελληνικά και ξένα μουσεία. Επισημαίνουμε στις ομάδες ότι θα πρέπει να ενσωματώσουν στο animation τεχνικές τρεξίματος που έχουν παρατηρήσει στα βίντεο καθώς καθώς και αφήγηση που να εμπεριέχει, στοιχεία από πληροφορίες από το βιβλίο του μαθητή ή την ιστορία που δημιούργησαν στο 1ο μάθημα από τις εικόνες/πάζλ. Δίνεται σχετικό Φύλλο Εργασίας με τα κριτήρια που πρέπει να χρησιμοποιήσουν όσον αφορά στην τεχνική της κίνησης. Το ίδιο Φύλλο Εργασίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο τέλος του μαθήματος και για την αξιολόγηση της εργασίας των άλλων ομάδων (ετεροαξιολόγηση) αλλά και για την αξιολόγηση από ίδιο τον εκπαιδευτικό.
Με το animation θέλουμε να αυξήσουμε την παρατηρητικότητα των μαθητών, να ενεργοποιήσουμε τη φαντασία τους και να μάθουν να αξιολογούν και να αξιολογούνται βάσει κριτηρίων.
Σημ. Σημαντικό μέρος της εργασίας θα γίνει εκτός σχολικού ωραρίου χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και διαδικτυακές συνεργατικές εφαρμογές ενὠ ο εκπαιδευτικός θα παρακολουθεί την πορεία, θα βοηθά όπου χρειάζεται, θα διευκολύνει και θα συντονίζει τις ομάδες.
Τρέξιμο Διευκρίνιση
Δρόμος Διευκρίνιση
Μαθαίνω τα αρχαία δρομικά αγωνίσματα και τα αντιστοιχίζω με τα σημερινά
Δημιουργός Σεναρίου: Τριανταφυλλιά Φυντανίδου (Εκπαιδευτικός)