Φάση Σεναρίου
Ιστορία (ΔΕ) (Γενικό Λύκειο)
Α΄Φάση Αφόρμηση
40λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_afasi.doc
Αναλυτική περιγραφή
1η διδακτική ώρα( στην αίθουσα διδασκαλίας)
Α΄Φάση αφόρμηση
- Ο μαθητές παρακολουθούν στο διαδραστικό πίνακα ή με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα ένα σχετικό βίντεο από την εκπαιδευτική τηλεόραση http://www.edutv.gr/deyterobathmia/mykinaikos-politismos-2o-meros (10΄)
- Στη συνέχεια ανοίγουν το ψηφιακό βιβλίο και μελετούν την αντίστοιχη ενότητα του σχολικού εγχειριδίου(αν δεν υπάρχει χρόνος παραλείπεται)
- Ο καθηγητής διανέμει φύλλο εργασίας με ερωτήσεις πάνω στο συγκεκριμένο εποπτικό υλικό, οι οποίες θα τους προβληματίσουν και θα διεγείρουν το ενδιαφέρον τους.
- Τους ζητά να συζητήσουν μεταξύ τους ανά ζεύγη και να καταγράψουν τις απαντήσεις στο φύλλο εργασίας.(10΄)
- Οι μαθητές παρουσιάζουν τις απαντήσεις τους. Για το τρίτο και τέταρτο ερώτημα δημιουργούνται από τους μαθητές στο διαδραστικό πίνακα συννεφόλεξα.(http://www.tagxedo.com/) (10΄)
- Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός ενημερώνει τους μαθητές σχετικά με τη συγκεκριμένη διδακτική πρακτική που θα ακολουθηθεί, το χρονοδιάγραμμα που θα πρέπει να τηρηθεί , τη μέθοδο υλοποίησής της και τα κριτήρια αξιολόγησης των μαθητών. Επισημαίνει στους μαθητές τον καθοριστικό τους ρόλο για την πραγματοποίησή της , δημιουργεί κίνητρα τονίζοντας ότι η τελική εργασία τους θα αναρτηθεί στο ιστολόγιο που θα δημιουργήσουν και διευκρινίζει το δικό της ρόλο. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες 4 ή 5 ατόμων, ανομοιογενείς ως προς το φύλο και το γνωστικό επίπεδο, και ορίζονται σύμφωνα με τις προτιμήσεις και τις ικανότητές τους οι ρόλοι στο πλαίσιο της ομάδας(συντονιστής, χειριστής Η/Υ, καταγραφέας, παρουσιαστής και διαμεσολαβητής)(15΄)
Δημιουργός Σεναρίου: Κωνσταντία Μάμαλη (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
(τι
είναι;)
Το σενάριο «Mυκηναϊκός πολιτισμός : στην αχλή του μύθου» έχει χαρακτηριστεί ως Επαρκές
(βαθμολογία 50 μονάδων μέχρι 69.5) ύστερα από αξιολόγηση που
πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.