Φάση Σεναρίου
Γεωγραφία (ΔΕ) (Γυμνάσιο)
Εισαγωγή στο μάθημα - σύνδεση με τα προηγούμενα
Ο πίνακας που ακολουθεί περιγράφει τη συνοπτική δομή της προτεινόμενης διδασκαλίας
Α/Α |
Διάρκεια (σε λεπτά) |
Υποενότητα διδασκαλίας |
Στόχος/ προσδοκώμενα αποτελέσματα |
Δραστηριότητα |
Διδακτικό/ εποπτικό υλικό |
1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Σεισμοί και ηφαίστεια , δύο φαινόμενα που σχετίζονται (10’) |
|||||
1 |
10 |
Εισαγωγή στο μάθημα – Σύνδεση με τα προηγούμενα |
Πρόκληση ενδιαφέροντος, σύνδεση με προηγούμενη γνώση (προκαταβολικός οργανωτής) |
1η Δραστηριότητα Εισαγωγή «Σεισμοί και ηφαίστεια , δύο φαινόμενα που σχετίζονται» |
Η/Υ-βιντεοπροβολέας & Βίντεο και εικόνες από το διαδίκτυο (ΟΑΣΠ & YouTube) |
2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Γεωγραφική κατανομή Ηφαιστείων & Σεισμών – Τα σημαντικότερα ηφαίστεια της Ευρώπης (30’) |
|||||
2 |
15 |
Κυρίως διδασκαλία |
Στόχοι 1ος & 2ος
|
2η Δραστηριότητα «Γεωγραφική κατανομή Ηφαιστείων & Σεισμών στον Ευρωπαϊκό και ελλαδικό χώρο» |
Η/Υ-βιντεοπροβολέας & υλικό Λογισμικό Google Earth |
3 |
15 |
Κυρίως διδασκαλία |
Στόχος 3ος |
3η Δραστηριότητα «Τα σημαντικότερα ηφαίστεια της Ευρώπης»
|
Η/Υ-βιντεοπροβολέας & υλικό Λογισμικό Google Earth |
3Ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Ο μηχανισμός δημιουργίας των σεισμών-ηφαιστείων – Το ηφαιστειακό τόξο του Αιγαίου (45’) |
|||||
4 |
25 |
Κυρίως διδασκαλία |
Στόχοι 4ος, 5ος, 6ος και 7ος |
4η Δραστηριότητα «Γιατί η κατανομή σεισμών και ηφαιστείων ακολουθεί τα όρια των λιθοσφαιρικών πλακών;» |
Η/Υ-βιντεοπροβολέας, και υλικό (προσομοιώσεις, χάρτης) από το διαδίκτυο |
5 |
20 |
Κυρίως διδασκαλία |
Στόχος 6ος |
5η Δραστηριότητα «Ηφαιστειότητα στο Αιγαίο» |
Η/Υ-βιντεοπροβολέας, λογισμικό Google Earth και υλικό (χάρτες) από το σχολικό βιβλίο |
Αξιολόγηση (5’) |
|||||
6 |
5 |
Αξιολόγηση |
Αξιολόγηση |
Προβολή ερωτημάτων και προφορική απάντηση από τους μαθητές |
Η/Υ-βιντεοπροβολέας |
Εισαγωγή πρόκληση ενδιαφέροντος μαθητών
Εικόνες με καστροφές σεισμών - από τον ΟΑΣΠ
Οι μαθητές συζητούν στην ομάδα τους και στην ολομέλεια της τάξης
Δημιουργός Σεναρίου: ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΣΟΥΛΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΚΑΡΝΑΒΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (Συντονιστής)