Φάση Σεναρίου

Γεωγραφία (ΔΕ) (Γυμνάσιο)

Σεισμική και ηφαιστειακή δράση στην Ευρώπη και στην Ελλάδα

2 ώρες

Εισαγωγή στο μάθημα - σύνδεση με τα προηγούμενα

10λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fylo_ergasias_1_-_eisagogi-drasthriotita-1.docx

 

Ο πίνακας που ακολουθεί περιγράφει τη συνοπτική δομή της προτεινόμενης διδασκαλίας

Α/Α

Διάρκεια (σε λεπτά)

Υποενότητα διδασκαλίας

Στόχος/ προσδοκώμενα αποτελέσματα

Δραστηριότητα

Διδακτικό/ εποπτικό υλικό

1ο  ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Σεισμοί και ηφαίστεια , δύο φαινόμενα που σχετίζονται (10’)

1

10

Εισαγωγή στο μάθημα – Σύνδεση με τα προηγούμενα

Πρόκληση ενδιαφέροντος, σύνδεση με προηγούμενη γνώση (προκαταβολικός οργανωτής)

1η Δραστηριότητα

Εισαγωγή

«Σεισμοί και ηφαίστεια , δύο φαινόμενα που σχετίζονται»

Η/Υ-βιντεοπροβολέας & Βίντεο και εικόνες από το διαδίκτυο (ΟΑΣΠ & YouTube)

2ο  ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

Γεωγραφική κατανομή Ηφαιστείων & Σεισμών – Τα σημαντικότερα ηφαίστεια της Ευρώπης (30’)

2

15

Κυρίως διδασκαλία

Στόχοι  1ος & 2ος

 

2η Δραστηριότητα

«Γεωγραφική κατανομή Ηφαιστείων  & Σεισμών στον Ευρωπαϊκό και ελλαδικό χώρο»

Η/Υ-βιντεοπροβολέας & υλικό

Λογισμικό Google Earth

3

15

Κυρίως διδασκαλία

Στόχος 3ος

3η Δραστηριότητα

«Τα σημαντικότερα ηφαίστεια της Ευρώπης»

 

Η/Υ-βιντεοπροβολέας & υλικό

Λογισμικό Google Earth

3Ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

Ο μηχανισμός δημιουργίας των σεισμών-ηφαιστείων – Το ηφαιστειακό τόξο του Αιγαίου (45’)

4

25

Κυρίως διδασκαλία

Στόχοι 4ος, 5ος, 6ος και 7ος

4η Δραστηριότητα

«Γιατί η κατανομή σεισμών και ηφαιστείων ακολουθεί τα όρια των λιθοσφαιρικών πλακών;»

Η/Υ-βιντεοπροβολέας, και υλικό (προσομοιώσεις, χάρτης) από το διαδίκτυο

5

20

Κυρίως διδασκαλία

Στόχος  6ος

5η Δραστηριότητα

«Ηφαιστειότητα στο Αιγαίο»

Η/Υ-βιντεοπροβολέας, λογισμικό Google Earth και υλικό (χάρτες) από το σχολικό βιβλίο

Αξιολόγηση (5’)

6

5

Αξιολόγηση

Αξιολόγηση

Προβολή ερωτημάτων και προφορική απάντηση από τους μαθητές

Η/Υ-βιντεοπροβολέας


Εισαγωγή πρόκληση ενδιαφέροντος μαθητών


Στην αρχή της δραστηριότητας οι μαθητές παρακολουθούν την παρουσίαση του υλικού από τον εκπαιδευτικό, σε ανοιχτή συζήτηση στην οποία συμμετέχουν με ερωτήματα-απορίες. Στη συνέχεια, κάνουν προβλέψεις-υποθέσεις, συζητούν στην ομάδα τους και στην ολομέλεια της τάξης.

Εικόνες με καστροφές σεισμών - από τον ΟΑΣΠ


Οι μαθητές συζητούν στην ομάδα τους και στην ολομέλεια της τάξης


Βίντεο έκρηξης ηφαιστείου

www.history.com

Δημιουργός Σεναρίου: ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΣΟΥΛΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΚΑΡΝΑΒΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Σεισμική και ηφαιστειακή δράση στην Ευρώπη και στην Ελλάδα» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
3289