Φάση Σεναρίου

Φυσική (ΔΕ) (Γυμνάσιο)

Ανάκλαση

2 ώρες

Διάδοση του φωτός

15λεπτά
Φύλλα Εργασίας
anaklasi_fyllo_ergasias_1n.pdf

Για τη διερεύνηση του φαινομένου της ανάκλασης προτείνεται ένα απλό πείραμα. Για το πείραμα χρειάζεται μία λεκάνη με νερό, ένας δείκτης λέιζερ, μία φθορίζουσα χρωστική (φλουορεσκείνη), ένας καθρέφτης. Με το φθορίζον διάλυμα μπορεί να παρατηρηθεί η πορεία της δέσμης του φωτός όταν ανακλάται πάνω στην επιφάνεια του καθρέφτη και πάνω στην επιφάνεια του τραπεζιού. Αν το πείραμα δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί οι αντίστοιχες παρατηρήσεις μπορούν να γίνουν από τα βίντεο που έχουν αναρτηθεί στις αντίστοιχες δραστηριότητες.


Δραστηριότητα 1: Διάδοση του φωτός μέσα σε ένα ομογενές μέσο.

Συμπληρώστε την αντίστοιχη δραστηριότητα στο φύλλο εργασίας και μετά δείτε το βίντεο που ακολουθεί.

Η λιμνούλα


Παρατηρήστε την εικόνα. Από πού προέρχεται η λάμψη που βλέπετε στο κέντρο της λίμνης.

Οι καθρέφτες του δρόμου


Παρατηρήστε τους καθρέφτες. Από πού προέρχεται το φως που φτάνει στα μάτια μας από αυτούς;

Επιβάτης


Παρατηρήστε το γυαλί του παραθύρου. Τι βλέπετε;

Δραστηριότητα 3: Ανάκλαση σε καθρέφτη

Δείτε το βίντεο. Συμπληρώστε την αντίστοιχη δραστηριότητα στο φύλλο εργασίας.

Δραστηριότητα 4: Ανάκλαση πάνω στην επιφάνεια του τραπεζιού

Δείτε το βίντεο. Συμπληρώστε την αντίστοιχη δραστηριότητα στο φύλλο εργασίας.

Δραστηριότητα 5α, 5β: Είδη της ανάκλασης

Συμπληρώστε την αντίστοιχη δραστηριότητα στο φύλλο εργασίας και μετά ελέγξτε τις απαντήσεις σας στον υπολογιστή.

Δραστηριότητα 5γ: Είδη της ανάκλασης

Συμπληρώστε την αντίστοιχη δραστηριότητα στο φύλλο εργασίας και μετά ελέγξτε τις απαντήσεις σας στον υπολογιστή.

Δημιουργός Σεναρίου: ΣΤΑΣΙΝΗ ΦΡΑΓΚΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΕΡΑΜΙΔΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΚΑΛΚΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Ανάκλαση» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
3584